Medellin 2017.06.22. 12:12

Évzáró

Hi!

Tegnap tábor után elhoztam a gyerekeket, és nem igazán örültek neki, hogy évzáróra kell menni. Megértem, én sem szeretem.

Először anyuékhoz mentünk átöltözni, mert hazamenni nem lett volna időnk, suliba menni meg még korán volt. Utána pedig elmentünk vásárolni a piknikre, úgyhogy jól felmálházva érkezünk meg a suliba a hőségben. A gyerekek már önjáróan mentek a termeikbe, de én még szaladgáltam az emeletek közt egy sort, hogy tudják, hogy én már az udvaron leszek. Már akkor elegem volt az egészből. :) 5-re kellett menni, fél 6-ra vonultak ki az udvarra. Szerencsére addigra nagyjából mindenhol árnyék volt, és a szél is fújt, úgyhogy nem lettünk rosszul. Illetve az alsós diákok padon ülhettek (én álltam). A műsor egyik meglepetése volt számomra, hogy Bence osztálya előadott egy táncot. Persze erről semmi infóm nem volt. Lehet, hogy szülőin szó volt róla - azon nem voltam - de más csatornán nem kommunikálták felénk, és szokás szerint Bence se szólt nekem erről. :) Volt a szokásos hegedűelőadás, egyéb műsorok, végül az igazgatónő beszéde. 3/4 órás volt az egész kb, fél 7 körül mentünk fel a termekbe. Én megint végigszaladtam az összes termen, és mindenkivel leegyeztettem, hogy szeretné-e a gyermekem, ha az ő biziosztóján lennénk bent, vagy átadja a lehetőséget másnak. Bence és Levi nem ragaszkodott hozzám, Kincső igen, úgyhogy nála voltam. :) Lett sok kitűnő tanuló idén is, Kincső most nem lett az. Persze kapott mindenféle oklevelet, meg könyvet, mert jeles bizonyítványa lett (matekból lett négyes). Hát, jó hosszadalmas volt ez is, ugye egyenként szólították a gyerekeket. Ami viszont váratlanul ért, hogy Szilvi néni (a délutános, aki a furulyát is tanítja) bejelentette, hogy jövő évtől másik iskolában fog tanítani, ahol nem délutános, hanem tanítónő lesz (mert amúgy is ez a szakmája, de gyes után csak napközisnek tudták felvenni ide). Amúgy megtudtam időközben, hogy Edit néni és Szilvi néni nem jönnek ki egymással, úgyhogy ez is közrejátszhatott abban, hogy nem bírt ki még két évet, hogy az alsósokat végigvigyék együtt. :/ Fogalmam sincs, ki lesz majd a délutános, de sokakkal ellenben én sajnálom. Kincső és Edit néni közt vannak súrlódások, nem jönnek ki olyan jól, de Szilvi néni és Kincső jó párost alkottak. Szilvi néni abszolút elismerte Kincsőt a problémái ellenére, és egy kivételes lánynak tartotta. Pedig nem egyszer kapott tőle beírást Kincső. :D Edit nénitől sosem kapott beírást, de ő nem tudja kezelni Kincsőt, nem érti meg. Kincső egy nagyon határozott jellem, ami leginkább abban csapódik le, hogy borzasztóan idegesítő a viselkedése, de a nagy egészet nézve viszont nagyon kilóg az átlagból, és ő az, aki biztos vinni fogja valamire, és a jég hátán is megél majd. Mármint nem "úgy" fogja vinni valamire, hanem amit csinálni fog, abban lesz kiemelkedő. Ha óvónőnek akar menni, akkor abban. Nem követi sosem a kijelölt utat, nagyon öntörvényű, teli ötlettel és kreativitással. Tehát, problémás gyerek. :D

Kincsővel bizoosztás után lementünk Levihez, akik már rég készen voltak mindennel, 1-2 gyerek lézengett már csak a terem környékén. Egyből a kezembe is nyomta a bizonyítványt, könyvet, okleveleket, mindent. Levente kitűnő tanuló lett, és több tárgyból dícsérettel. Ők még csak szöveges értékelést kapnak, de mindenből a legjobb értékelés kapta. Idézek párat: "hibátlanul ír; szókincse gazdag; olvasása, szövegértése pontos, kifejezően ad elő; mindenféle matematikai feladatokat hibátlanul old meg, önállóan dolgozik, logikai készsége jó; érdeklődő, biztos a tudása; dalokat is jól ismeri, ritkusérzéke remek, csendben figyel a zeneművekre; rajzolás iránti érdeklődése kiemelkedő, az eszközhasználata is, kreatív, tele van ötlettel; kézügyessége jó, munkái igényesek" Egy rossz mondat nem volt az értékelésében, hogy bármiből kicsit gyengébben teljesítene.

Aztán mentünk Bencéért, ott még zárva volt a terem, még várni kellett rá. Aztán kijöttek, egy szem bizit a kezembe nyomott (könyv, oklevél, bármi nélkül :D ) és már ott sem volt. Tűztünk ki a templomkertbe. Ott már szemügyre tudtam venni a dolgokat. Ahogy az várható volt, mindenből a rosszabbat kapta. 3-ast kapott abból, amiből 3,6-ra állt. Két tárgyból is 4,5-re állt, 4-est kapott mindkettőből. Bár kifejezetten jó mozgású és atletikus testfelépítű gyerek, tesiből is négyest kapott (hogy lett a fél osztály kitűnő?? Julcsi, Manci, Norcsi, mindenki fasza tesis is a tanulmányaikon felül, csak Bence botlábú??). Úgyhogy a bizonyítványán bőven látszik a tanárnő hozzáállása is Bencéhez. Mondjuk Bence hozzáállását is ismerjük a tanuláshoz, de ez a bizonyítvány se fogja jobban motiválni, hogy jobban teljesítsen, mert lenne értelme. Egyedül hittanból lett kiválóan megfelelt. :D (Az hitoktató tanítja ugyebár, nem Zita néni.) Úgyhogy nem igazán tudok mit csinálni, egy évet még kihúzunk Zita nénivel (meg Zita néni velünk) és felsőben már szaktanárok lesznek, akkor már jogos lesz, ha hátrányos megkülönböztetés éri valamelyik tanárnál. :)

Szóval, piknik. Vittem pokrócot, enni, inni, tányért, poharat, szalvétát, mindent. Szépen letettem mindent, egy ideig néztem a trécselő szülőket, majd elvonultam telefonálni, míg a gyerekek fociztak. Ünneplőben, szép cipőben, a porban, ahogy kell. :) Közben elbúcsúztatták Ildikó nénit a szülők jó hosszadalmasan, mert ilyen előadás lett az egészből. Körben álltak szülők, kameráztak, és mindig valaki elkezdett beszélni. Nem szemtől-szembe, négyszemközt a tanárral, hanem "felszólaltak" :D Huhh, hát én annyira nem vagyok alkalmas ilyenekre... Én nem is tudom, mi van velem. 5 év otthonlét után imádtam, hogy emberek közt lehetek, lehet beszélgetni felnőttekkel, bárkivel, emberek közt vagyok. Most újabb 5 év után egyáltalán nem vágyom semmilyen idegen ember társaságára, feszélyez a kötelező jópofizás a munkatársakkal, sulis anyukákkal, és egyáltalán nem tudok feloldódni köztük, és nem is akarok, nem is érdekel. Tök antiszociális lettem. :o Fél 9-ig álldogáltam, végül odacsapódtam egy ismerős anyukához beszélgetni kicsit. :) Ők babakocsitologatós időszakunk óta ismerem, szeretem, úgyhogy biztos pontnak tűnt. :D Közben a gyerekek klikkesedtek Lilirózával (ja, az ő anyját is nagyon csípem, de Orsi nem volt ott), és négyesben foglalták el magukat. Közben volt tortázás, eszem-iszom, és ugye fél 9-kor lett vége a programnak... Utána még mentünk vissza anyuékhoz, mert ott volt a kocsim, illetve megmutattuk a bizonyítványokat. És még csak utána mentünk haza... Hétközben nálam ilyek későn még nem feküdtek le a gyerekek. :o De ma ugye már keltünk megint, és ma lovaglás is lesz a táborban. :) Tábor után pedig családi program anyuéknál, jönnek a kanadai rokonok, és estig tartó pancsolás Carmen-nal, aki nem tudom, hogy hányad-unokatestvérük. :) Beindult a nyár, unatkozni még nem volt idejük...

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr5312613045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása