Hi!

Kincső folyamatosan szervezkedik, és igyekszik mindig kész tények elé állítani (Vikivel megbeszéltem, hogy... Dorinával megbeszéltem, hogy...), aminek mindig az a vége, hogy közli velem, hogy ki jön épp át hozzánk, vagy ő kihez megy át. Igaz, erről csak mi szülők nem tudunk, de a lányok már lebeszélték. Néha szerencséje van, és épp van egy szabadnapunk hétvégén, ami miatt beadom a derekam.

Mondjuk, mivel Vikinél már többször is volt, meg aludt is nála, így egyértelmű volt, hogy ezt illene viszonozni, úgyhogy Vikit is meghívtuk magunkhoz. Most megjegyzem már itt, hogy engem soha nem engedtek másnál aludni, és értelemszerűen nálunk sem alhatott senki (utóbbit eszembe sem jutott felvetni otthon). Mivel a másik gyerekszobában is van már ágy (ráadásul kihúzható), így leendő lányszoba lévén oda költöztettem be Kincsőéket. De igazából nem volt túl csajos este. Mint mostanában szokásos, a közös tabletezés vette el az idő egy részét, de azért csináltak persze mást is. Én főleg rendet rakok, takarítok ilyenkor, nagyon nem foglalkozom a fiatalsággal. De azért fárasztó, zavaró egy ilyen délután-este-délelőtt. Persze azt is beleszámítva, hogy heti rendszerességgel előfordul, hogy 3 gyereknél több van a háztartásomban. Ilyenkor ugye én tartozom felelősséggel mindegyikért, és nem tudom, hogy más gyerek esetén mi az, amit tolerálhatok, és mi az, ami miatt veszekedhetek, és mennyire. :) Más szülő élvezi ezt, és pörög, és vidám a sok gyerekcsiviteléstől, és süt, főz, részt vesz a játékokban, mittudomén. Én pedig elviselem ezt, mivel szeretem a gyerekeimet, és a kedvükre akarok tenni, jófej akarok lenni. :) De nem vagyok egy mintaanya ilyen szempontból sem. És félreértés se essék, nincs nekem bajom egyik gyerekkel sem, aki megfordul nálunk! Csak kicsit túl soknak érződik a dolog ilyenkor. A saját gyerekeim hülyeségeit ismerem, de váratlanul ér, amikor azt tapasztalom, hogy az egyik gyerek az idő 80%-ában fennhangon énekel, a másik csak szaladva tud közlekedni, a harmadik mindig unatkozik három gyerek mellett, a negyediknek semmilyen kaja nem jó, amit akarok adni, meg ilyen apróságok. De visszatérve. Viki az első és egyetlen osztálytárs idáig, aki nálunk aludt. :)

Volt nálunk Kincső két másik barátnője is. Dorina és Száva. Ők csak délutánra. Nem tudom, hogy otthon hogy kommunikálták le a szülőknek, és mit gondolnak a szülők a délutánról, de megtiltottam Kincsőnek még egy ilyen összejövetelt. :D Kincső szóhasználatában ez úgy nézhetett ki, hogy közölte a lányokkal, hogy soha többé nem jöhetnek hozzánk, mert rosszak voltak. :D Igazából Kincsőt tettem büntibe, hogy jó ideig nem hívhat hozzánk senkit. Azt leszámítva, hogy folyamatos őrjöngés és rohangálás volt, nem volt velük sok probléma. A rohangáláshoz és őrjöngéshez hozzá vagyok szokva. A gond az volt, hogy kiengedtem őket a kertbe, és ott nekiláttak harcolni a kint talált farönkökkel. (Botnak nem is hívnám, ezek komplett ágak voltak.) Szóval, Kincső épp bejött, én meg közöltem vele, hogy a botozást azonnal befejezik, mert leütik egymást, kiszúrják egymást szemét, akármit csinálnak, és nem adhatok vissza sérült gyereket a szülőknek. Ez veszélyes, nem engedem, és kész. Oké; Kincső kiment, én épp mosogattam, és amikor megint kinézek az ajtón, azt látom, hogy sehol egy gyerek. Na, mondom, nem lesz ez így jó, de biztos előre mentek rollerezni. Amivel túl sok gond nincs, de inkább legyenek hátul, szem előtt. Fogtam magam, kimentem megnézni őket, és mit látok?? Elöl botoznak, ahol nem látok rájuk. Kincső bármit hazudik nekem, egyértelműen az volt, hogy sunnyogott, és felvetette, hogy menjenek előre, ahol nem látom őket, hogy botokkal harcolnak. (Mármint mind az 5 gyerek.) Mert azt nem hiszem el, hogy kiment szólni nekik, hogy nem szabad, erre mindenki ellenáll a szülői parancsnak, és elbújnak csatázni. Szóval, bezavartam jó mérgesen mind az öt gyereket, miután leszídtam őket (igen, más gyerekét is megdorgáltam, ebben jó vagyok :P ), és utána mondtam Kincsőnek, hogy emiatt most jó sok ideig ne is álmodjon arról, hogy bárkit áthívhat. Mert rosszul viselkedtek, nem fogadott szót, hazudott, és bünti van. Ebből jött a "rosszak voltatok" átértelmezése, és az elferdített infóátadás, hogy rosszak voltak (a lányok, nem ám ők Kincsővel), nem jöhetnek többet. Mert másnap vidáman közölte velem, hogy mondta Dorináéknak, hogy nem jöhetnek többet, mert rosszak voltak. Amire céloztam a történet elején, hogy otthon vajon hogy kommunkálták le az esetet a gyerekek. (Jól éreztük magunkat, csak többé nem mehetünk, mert rosszak voltunk, mert...) Na mindegy. Ilyeneken nem szokásom stresszelni, van elég más értelmesebb dolog is, amin tudok. :)

Liliróza is volt nálunk, nem tudom, arról írtam-e. Kitesz ő is két fiút amúgy, de ezt továbbra is csak vagánynak tartom. :D Kész versenysorozatokat is levezényelt; lelkesen ugráltak a gyerekeim pl ugrókötéllel, hogy ki bír többet. Folyamatos mozgásban voltak, nagyon lefárasztott. :D Milán meg ugye rendszeresen jár hozzánk. Általában Zsuzsi viszi haza péntekenként Bencét suliból ebéd után, én meg 4 körül fel szoktam kapni a két fiút, és estig nálunk folytatódik a party. Pár kivételes esettől eltekintve.

Ha már közösségi élet: Levikém év eleje óta panaszkodik, hogy bezzeg hozzá sosem jön senki, és őt sem hívja senki. Ilyenkor mindig nyugtatom, hogy első osztály első félévében a tesóknál sem volt még ilyen, csak ismerkedési időszak volt akkor is. Mindegy, neki azért rosszul esik. Bár hozzátenném, hogy a halloween-i partydélutánon Levi osztálytársai is voltak nálunk, mindenki hívhatott meg gyereket. Mindenesetre most az történt, hogy pár nap leforgás alatt Levi 3 szülinapi meghívót is kapott. Április első két hetében három szülinapra is megyünk. Mindegyik játszóházas, mindegyik ugyanott, Törökbálinton. Ott még nem is volt játszóházban, ideje megtekinteni. Most szombaton lesz az első alkalom, még kéne rá ajándékot vennem...

Ja, meg olyan is volt már, hogy megkértem Lili anyukáját, hogy Bencét is vigye el ebéd után suliból (állatkert után el lehetett vinni a gyerekeket, de én ugye dolgozom, Bence és Lili pedig megbeszélték, hogy Bence majd hazamegy Liliékkel...). Szóval, Orsi nagyon aranyos volt, mondta, hogy semmi gond, úgyhogy vitte a gyerekeket délután a dunapartra lángosozni, fagyizni, és 4-re visszahozta nekem a sulihoz. :) Bence most épp azt tervezi, hogy elmegy Lilivel a motorversenyére, utána pedig nála alszanak (azaz  nagymamánál), mert későn érnek vissza vidékről. (Tisza-tó mellett van a verseny valahol.) Na, ezt még én sem tudom megengedni, ennyire nem vagyok jófej. :D Lili nagybátyja vinné őket, több óra autóút, és Bence mit csinál, míg Lili versenyzik? Ott ácsorog egyedül az ország másik végében? És mit szól egy nagyi ahhoz, ha 2 gyerek helyett 3 érkezik hozzá este? Nem, nem, ezt még én sem engedhetem.

Úgyhogy a gyerekek partyznak, teli vannak jó haverokkal, és lassan fel is nőnek nekem, és lelépnek vidéki programokra, és haza se jönnek aludni. :o

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr9912174410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása