Medellin 2020.02.20. 14:32

Beiratkozás

Hi!

Folytatva a tegnapit. :)

Ma reggel túl is estem a beiratkozáson, mert közben írt az osztályfőnök, hogy péntek helyett csütörtökön jön be a gazdaságis, úgyhogy jó lenne, ha én is akkor tudnék menni. Mivel abszolút prioritást élvez a dolog, ott kezdtem ma reggel 8-kor. Csomó papírt kitöltöttem, aláírtam, hoztam is el. Még olyanok vannak hátra, hogy szekrénykulcs kell, könyvek kellenek, és erdei tábort megbeszélni az ofővel, mert arra a többiek már vittek be előleget. Egy hét ebédre most befizettem, hátha jó a kaja, és eszik bent, illetve az Államkincstártól kell kérnem igazolást a nagycsaládos kedvezmény miatt. Nekik is írtam már. Ma délután kikérem a sulinkból a kiengedős papírokat, bizimásolatot, és a lényegi dolgokkal meg is vagyok. Jövő hétfőn kezd. :)

Na, akkor most írom meg azokat, amire tegnap nem jutott időm.

Szerintem még nem írtam arról, hogy voltunk a Kürt Alapítványi Gimnáziumban nyílt napon. Tudom, korai egy hatodikos gyereknek, de dolgozik ott egy ismerősöm, és azt mondta, hogy nem korai. :D Annyiban maradtam magammal, ha tetszik neki, akkor a következő években ez jó motiváció lehet számára. Mármint, én hosszas keresgélés után leszűkítettem erre az egy középiskolára a lehetséges iskolák számát, ami megfelelhet Bencének. A jegyei és eredményei alapján gimibe valószínűleg nem vennék fel, szakközéphez/szakmunkáshoz meg túl intelligens, és lezüllene. Nem opció. A Kürtbe be lehet jutni bármilyen pontszámmal, ha a szóbelin úgy látják, hogy a jelentkező diák oda való. Ja, és még azért a Kürt, mert az van elérhető távolságban. Biztos van más hasonló gimnázium pl a 4. kerületben is, de az túl messze van. Van még egy alapítványi gimi a Villányi úton, abban az épületben ahová én jártam főiskolára. Azt még nem néztem meg, de "b" tervnek megfelelhet. Szóval, elmentünk nyílt órára. Hogy rövid, és tömör legyek: Bence imádta, sehová máshová nem szeretne járni. :D Nagyon tetszett neki a közeg, az épület. Ami persze kissé lepukkant, de imádta azt a lazaságot, hogy graffitik vannak pl a folyosókon. :) Ez amúgy fontos szempont, hogy a gyerek milyen miliőben érzi jól magát. Amikor én iskolaválasztás előtt álltam, szintén elmentem pár gimi nyílt napjára, és így döntöttem el - az épület alapján - hogy márpedig én a Jóskába akarok járni, mert szerelem volt első látásra. :D Ha ő itt jól érezné magát, akkor már ilyen szempontból is jó választás. De persze az órák is tetszettek neki. Abszolút differenciált oktatás van, kis csoportokban tanulnak a diákok. Ami ugye nagyon hasznos. És a nulladik év csak angoltanulás. Akkor is, ha nyelvi osztályba jelentkezik, akkor is, ha nem. :D Tehát, nulladik év után egy középfokú nyelvvizsga nagyjából borítékolható. Aki már eleve erősebb nyelvtudással megy, az rákövetkező évben már a felsőfokúra készül (beszélgettünk oda járó diákokkal). És bármilyen második nyelvet tanulhat. Ha nem tud abból a 16 féle nyelvből választani, amik vannak, akkor keresnek neki tanárt hozzá. Japántól, az arabon át a norvégig, bármit. A végzősök 85%-ának van nyelvvizsgája, a továbbtanulási arány 90%-os. Már vagy egy hónapja voltunk, most nehéz lenne összeszedni a gondolataimat, és még nem is aktuális, úgyhogy majd pár év múlva bővebben visszatérek erre. :D

Voltunk farsangon. Bence se maradt le róla, mert pont az új iskola kezdése, és a próbanapok közötti időszakban  volt. Igaz, a próbanapok hiányzása miatt csak egy napja volt begyakorolni a többiekkel a műsort, de cserébe váratlanul főszerepet kapott a kezdés előtt fél órával. :D Ez úgy történt, hogy jött a hír, hogy a főszereplő fiú megbetegedett délutánra, és sürgősen pótlás kellett. Az egyik fiú jelentkezett, hogy majd ő, de a tanár finoman felhívta rá a figyelmét, hogy a kezeslábas jelmez úgy egy fejjel hosszabb nála (ahogy az eredeti főszereplő is), úgyhogy az annyira nem lenne testhezálló neki. :D Úgyhogy nagyon rövid taktikai megbeszélés után (ott volt kb 5 gyerek a tanár körül, akik a ki legyen a főszereplő kérdésre "Süvi" választ adták), így lett belőle fél perc alatt szörny. Amúgy Stranger Things volt az előadásuk. Kapott 5 perces gyorstalpalót, és nem volt gond szerencsére.

Levi is főszereplő volt, ők Harry Pottert adtak elő, és ő volt Ron Weasley. :D Kincsőék oroszok voltak, táncoltak.

További címszavak: volt szülői értekezlet, semmi extra, borzasztó volt. Voltunk Kincsővel szemészeten, nem romlott a szeme. A bal kicsit bizonytalanabb volt, de még nem kell új dioptria. Leviék már járnak péntekenként úszni, és múlt szerdán voltak az osztállyal színházban. Korizni rendszeresen járnak Kincsőék, néha Bencéék is, Leviék nem. Bence volt moziban a haverjával (apuka vitte őket), Levi ottalvós progija betegség miatt elmaradt, ahogy Kincső és Viki közös ppt előadásának közös munkálatai is, szintén betegség miatt. Második félévtől Levivel is tanulok, ha nem is jut rá minden nap idő. 6 és 7 között vele (amikor nincs edzés), 7-től Bencével. Remélem, látszani fog a jegyein.

Nagyjából ennyi.

Még arról nem írtam tegnap, hogy az új suliba Bence önállóan fog járni. A három próbanapon mentem vele reggel, útvonalat tanulni, délután meg apu ment érte, és a Kelenvölgybe tartó útvonalat gyakoroltatta be vele. A váratlanul adódó negyedik próbanapra már egyedül kellett bemennie, de telefonon végig tartottuk a kapcsolatot, nem volt gond. Most egy jó ideig - míg nem nyugodt és biztos teljesen - telefonos kísérettel fog iskolába jutni. Az átszállás és a leszállás helye az izgalmas rész. Nem mindig lát rá a kijelzőre, nem mindig hallható a megálló neve, nem mindig ugyanott ül, hogy felismerje az adott épületet, úgyhogy emiatt még - érthetően - aggódik. Nyilván jó helyen szeretne leszállni. :D A telefonján már van mobilnet, egész nap látom, merre jár, és bármikor, bármilyen felületen el tud érni engem. Van BKK útvonaltervező a telefonján, van app arra, hogy lássa, mikor és milyen busz indul az adott megállóból, és a bérletét is appon keresztül vettem, úgyhogy telefonon tudja bemutatni. Úgyhogy most nagyon önállósodik. :) Anyu is az előbb hívott, hogy Bence még nem érkezett meg hozzá suli után. Ránéztem a telefonomra, és megnyugtattam, hogy Bence épp félúton van már - a játszótéren :D - úgyhogy érkezik majd. :)

Nagyjából ezek történtek az elmúlt hetekben. Ha lesz valami esemény - és lesz időm - megírom. (Most hétfő óta szabin van az egyik főnököm, így szerdára/csütörtökre lett már annyi időm, hogy tudjak írni kicsit. De vissza fog jönni szabiról előbb-utóbb, úgyhogy nem ígérek semmit. :) )

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr4115482872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása