Hi!

Sokadik nagyon rossz napomon vagyok túl. Ahogy már említettem szerintem, fél 8-8 előtt egyik nap sem értünk még haza sulikezdés óta, és én akkor látok neki a sulis dolgokkal foglalkozni. Könyvkötés, adatok töltögetése, stb, stb. Tegnap már negyed 12-kor sikerült lefeküdnöm, és előtte lévő nap fél 12-kor. Ami azért nagy szó, mert sulikezdés óta még nem feküdem le éjfél előtt, pedig 6-kor kelek. A lényeg, hogy a sulikezdés soha nem egy vidám dolog. Főleg, ha három gyerek kezdi a sulit szeptemberben. :) 35 könyvet kötöttem be, és még nem beszéltem a füzetekről, egyebekről.... Most itt gyorsan el is dicsekednék legújabb szerzeményemmel, ami egy elektromos hegyező. :D Egy tolltartóban 12 színes ceruza, 4 grafit, és 2-2 zöld, piros, kék ceruza van. Ezt mindenki szorozza be hárommal. Az első napok után úgy éreztem, hogy hosszú távon ebből ínhüvelygyulladás lesz. Egyrészt. Másrészt nagyon-nagyon sok időbe telik esténként 66 ceruzát kihegyezni, ha épp mindet kell, mert vad rajzolásban, színezésben voltak napközben. De most ezt a problémát is orvosoltam, és minimum felére csökkent a hegyezési idő. :) És nem fog tropára menni a kezem. Amúgy annyi cuccunk van, hogy lassan utánfutót, vagy kisbuszt kéne vennem, de ez már csak több lesz, ha elindulnak a különórák, szakkörök, egyebek, amire további felszereléseket kell bevinni. Egyszer egy jobb napon majd lefotózom a kocsibelsőt, mert tényleg hihetetlen. :)

Levi szülői

Nem volt egy vidám menet, mert fél 6-tól 3/4 8-ig tartott. Kb 8-ra értem a gyerekekért, sokára haza, és 9 után láttam neki az ezeregy dolognak, amit másnapra kértek. (Fél 1-kor úgy feküdtem le, hogy még nem voltam kész mindennel.)

Levinél is sok tanár lesz, mint Kincsőnél, azaz külön lesz tanár néptáncra, nyelvtanulásra, rajzra, énekre, tesire. Az osztályfőnöknek igen erős hangja van, de nem baj, mert jobban felkelti a gyerekek figyelmét, és annyira nem ijesztő, mert tud hozzá kedvesen mosolyogni. :) Mondjuk azt még nem tudom, hogy milyen, ha mérges. :O Remélem, hogy be fog válni, jól tud majd tanítani, fegyelmet tartani, de azért a gyerekek se fognak bestresszelni tőle. :D Ha azt nézem, hogy nekem 3 gyereket kell túlüvöltenem, neki meg 33-at, így teljesen rendben van a dolog. :)

Lesz mindenféle program a suliban, amiket végigsoroltak, és májusban már mennek ottalvós erdei táborba is. Ettől pár anyuka megijedt, mert kiderült, hogy van kb 6 olyan család, ahol a gyerek (minimum 6 éves) soha nem töltött el még egyetlen éjszakát sem a szülei nélkül. :o Én ezt nem tudom, hogy bírják egyesek. Se egy esti kiruccanás moziba/koncertre/színházba, míg gyerekre nagyi vigyáz? Soha egy wellness hétvége kettesben? Fura, de vannak ilyenek, akiknek erre nincs is igényük, nekik úgy jó, ha wellnessre is gyerekkel mennek, de azért a gyerek szempontjából szerintem ideálisabb lenne, ha ismerkedne az önállóság fogalmával. Vagyis azzal, hogy nem csak anya és apa van. Nyilván, van olyan eset, ahol csak ez van, de szerintem itt most nem ez a helyzet áll fenn. :)

Lesz majd okostáblánk ősszel, mert már sok van a suliban, és a következő beruházáskor Levi osztálya fogja kapni. Remélem, hogy ki is tudják majd használni a tábla nyújtotta előnyeket, és hasznukra válik majd. Itt legalább próbálnak haladni a korral. Amúgy az angol órák is az okosteremben lesznek. Még sosem láttam ilyet, de jól hangzik. :) Csomó eszközt bevittem már, illetve csomó pénzt is mindenre. Még csak szeptember 8-a van, de már 30ezer forintot hagytam ott a sulikban. És ebben nincs benne az ebédpénz, mert azt már augusztusban befizettem. Dehát, ez is az év elejéhez tartozik. Ami még nincs, és nagyon várom, az a szakkörök listája. 

Most hétvégén még lesz Nagy Sportágválasztó 2016 a Kopaszin, ahová az iskola színeiben megyünk. Most szeptemberben lesz még népi játszóház (jövő héten), amire idén nem tudunk menni, illetve Kelensuli utcabál két hét múlva hétvégén. Lesz bőven iskolai szervezésű program, főleg, ha folytatódik a furulya is (esetleg más sport/egyéb tevékenység), mert akkor rendszeresen mennek fellépni is. (Engem hol lehetne klónozni?) Amúgy meg minden olyan lesz, mint tavaly is volt, mármint Kincső kapcsán.  :)

Kincső szülői

Nála szerencsére csak negyed 8-ig tartott a szülői, mert kimaradt pár olyan kör, ami az elsősöknél kötezelő. Pl a tanárok bemutatása, hiszen azokban nincs változás. Tavalyhoz képest olyan változás lesz, hogy péntekenként nem kapnak majd házi feladatot, és játszóházas foglalkozás lesz délután. Ez még nem tudom, hogy mit jelent, de jól hangzik. :) Idén második félévtől már kapnak jegyeket, első félévben még százalékos formában értékelik őket. És jönnek már a dolgozatok is. Év elejétől. De nem aggódom, majd megírja ötösre. :) Lesz Zrínyi matek verseny. Én jelentkeztettem rá, biztos, ami biztos. Edit néni tart majd egy háziversenyt osztályon belül, és akik jól szerepelnek a jelentkezettek közül, azokat kezdi majd el felkészíteni novembertől. Februárban lesz a kerületi verseny. Kincső nem matekzseni, semmi különösebb kiemelkedő tehetsége nincs, simán csak ötös matekból. Nyilván lesznek ott kis zsenik is, de imádja a versenyeket és megmérettetéseket, úgyhogy remélem, bekerül majd a csapatba. :) (Levi jobb matekos, már oviban nyomta a szorzótáblát, és tízezres számkörben is tud számolni, ha kell. De ő sem zseni belőle, csak hármuk közül a legokosabb. :) )

Kincsőék most szeptemberben kezdik az úszást, és január végéig járnak majd. Még arra is meg kell vennem a felszerelést jövő hétig. Náluk is lesz erdei iskola májusban, de az sajnos nem ottalvós. :/ Pedig tuti imádta volna. Ő is, én is. ;)

Ebben a tanévben amúgy mennek majd színházba, múzeumba, tűzoltóságra, korizni, Csodák Palotájába, és Medveparkba is. Minden hónapra lesz valami progi, és élmény. :)

Idén Kincső még mindig leghátul ül Peti mellett, és még mindig dumálnak, úgyhogy túl jó magatartásjegyekre idén sem számítok. Tegnap pl már narancssárga pontot hozott haza... (5: piros, 4: narancs, 3: zöld, 2: kék, 1: fekete). Levi viszont büszkén mutogatta, hogy 4-5 gyerek ma már csak 4-es magatartást ért el neki viszont még mindig ötös. :) Mármint náluk 5 szmájli van kirakva, és felette odaírva, hogy az mit jelent. És a nevüket arra a képre csipeszelik, ahogy aznap viselkedtek.) Amúgy Levi már kapott tegnap matekból csillagot. :)

Bence szülői

Hétfőn volt Kincsőnél szülői, Bencénél kedden. Szerencsére az 5-kor kezdődött, így előbb is lett vége, mert már eléggé untam a minden napos szülőiket. Itt már elég kevesen voltunk. Ahogy telnek az évek, úgy lesznek egyre kevésbé fontosak ezek az értekezletek némelyeknek. (Leviéknél minden szülő ott volt, Kincsőéknék már hiányzott a szülők negyede kb, Bencénél meg, ha a fele eljött).

A legizgalmasabb hír az volt, hogy, mivel új igazgatónő érkezett tavaly, ezért 9 tanár távozott az iskolából... Ebből páran augusztus 31-én jelezték, hogy másnap nem jönnek dolgozni. Szóval, kicsit fejetlenség van, és káosz. Nem volt még kész órarend, megint új a napközis (talán az ötödik, már nem számolom), és ráadásul már összevont napközi lesz, mert nincs elég tanár. Zsuzsa nénitől is elvettek pár órát, mert őt meg kijelölték tesitanárrá is. Az alsósoknak ő fogja tartani részben a tesiórákat. Szóval, azért van érdekesség bőven. Ahogy sorolta az igazgatónő az új szabályokat, szigorításokat, már lassan úgy éreztem, hogy a gyerekemet minden nap börtönből kell majd kiszabadítanom. Pl ilyen új apróságok is lesznek (idézek az igazgatónőtől): "Ha valaki 4 óránál előbb akarja elhozni a gyerekét, például különóra/sporttevékenység miatt, azt formanyomtatványon kell jelezni - kitölteni, és leadni - hogy mely napokon, és miért megy el előbb a gyerek, és kivel. Persze előfordulhat, hogy hirtelen jön közbe valami, ami miatt előbb el kell vinni a gyereket. Akkor be kell telefonálni. Én viszont vissza fogok telefonálni, leellenőrizni, hogy tényleg arról a számról jött-e a hívás, ami a gyerek ellenőrzőjében fel van tűntetve, mint szülő telefonszáma." Satöbbi, satöbbi. 4-kor már az aulába se fogják lehozni őket, fel fognak szólni azért, akiért jöttek. Reggel, ha 3/4 8 után érkezik valaki, akkor már az ajtóban pecsétet kap késésért. Valahány késés pedig igazolatlan órát jelent. Csupa remek és vidám újítás a tavalyi évhez képest. Szóval, nem túl jó továbbra sem a suli, de Bence még marad itt két évet. Idén már átvették volna Kelenvölgybe, de nagyon nem akart menni, és én sem akarok most ilyen törést és stresszt az életében. Majd alsó után, amikor úgyis nagyobb váltás jön. De ezt már megbeszéltem vele, úgyhogy akkor már nem lesz gond, és tényleg így lesz. :) Addig meg próbálunk minél több kelensulis programra menni, hogy szokja, szeresse, ismerkedjen. :)

Úszás második félévtől lesz, és náluk is lesznek mindenféle programok a suliban. Erdei tábor májusban. Most épp folyamatban van az új angol könyv, és egy olvasónapló beszerzése. A taekwondo már elkezdődött, arra már jár. Kincsőék judo-ra szeretnének járni (tavaly legalábbis az volt a sulijukban), de még semmi infóm nincs ezekről a szakkörökről, egyéb sporttevkenységekről. Btw a taekwondo indulásáról is nulla infóm volt, Zsuzsi mondta, hogy már lesz, mert felhívta a tanárt.

Szóval, van minden, de főleg kimerültség mindenki részéről. Aztán túl leszünk a kezdeti nehézségeken, és jön a mindennapos rutin. Már mindenki sulis, oviba már nem kell külön menni reggel és délután, de ettől függetlenül az életem valószínűleg nem lesz sokkal könnyebb, cserébe nehezebb. Idáig mindig olyan későn értünk haza, hogy fektetés után én néztem át egyedül az összes házit, pakoltam be másnapra, hegyeztem ceruzákat, szedtem össze, hogy másnapra mit kell aktuálisan beküldeni, de hosszú távon ezt fürdés/fekvés előtt a gyerekekkel kell intézni. Beszorítva a suli/sport/játszótér mellett fennmarad szabadidőbe. Plusz egy sulis gyerekkel számolva. Hát, majd kialakul...

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr5611684733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása