Hi!

Történt a tavaszi szünet előtt, hogy Bence dolgozatot írt. Apjával sokat tanult rá, amikor Tihanyban voltak, majd én is tanultam vele ismétlésképp hazaérkezése után, a dolgozat előtti napon. Majd a tavaszi szünet előtt ki is osztották, és beírták az ellenőrzőbe a jegyet: 4-es. 

Bence csalódott volt. Mondhatni szomorú. Én pedig őrjöngtem. Na nem azért, mert négyest írt. Hanem azért, mert egy pont kellett az ötöshöz, és olyan hibái lettek, amik nem is hibák, azaz a gyerek tényleg ötösre tudta a tananyagot. Hőzöngtem, hogy ez milyen megoldás, hogy a gyereknek a kedvét is elveszik a tanulástól, hogy nincs sikerélménye, hogy akkor se tud jó eredményt elérni, ha oda-vissza tudja az anyagot. Hogy ez nagyon-nagyon rossz oktatási módszer, ez így nem motiválja szegénykét. Hogy konkrét legyek: például volt olyan feladat, hogy különböző gyümölcsöket hogyan teszünk el. Fel volt sorolva, hogy fagyasztás, savanyítás, aszalás, befőzés, satöbbi. Bence mindenhez jót írt, de a fagyasztás mellől kihúzták az általa odaírt cseresznyét, és helyette odaírták, hogy szilva. (???) Igen, ezen múlt az ötös érdemjegy, ha úgy vesszük. Mondanom sem kell, hogy a mélyhűtőben 3 zsák fagyasztott cseresznye is van, amit ők szedtek, és minden zacskón rajta van a nevük, és ők tették oda - tehát egyértelműen a cseresznyét írta be a dolgozatba is. A tanárnő meg kijavította, hogy nem, cseresznyét nem fagyasztunk. :o

Másik hibája az volt, hogy csoportosítani kellett a felsorolt növényeket, hogy melyik termesztett, és melyik vadon termő. Bence a csalánt a termesztetthez húzta, ami persze egyből pontlevonás. De, amit a tanárnő nem tud: Bence az életből is veszi a tudást, nem csak a tankönyvből. A csalán gyógynövény. Anyu a kertjükben kb egy négyzetméteren termeszti a zöldségek, gyümölcsök mellett, és teát főz belőle, tinktúrákat készít hajra, meg, amit kell. Úgyhogy Bence nem írt rosszat a saját szemszögéből, de ugye ő csak annyit tapasztal a suliban, hogy hülye vagy fiam, ez rossz, és négyes kapsz emiatt. :/

Ami még hibája volt, az az, hogy a kolbászt és a sonkát fehérjének gondolta, pedig a tanárnő szerint az zsír. Én csak pislogtam, ki is gugliztam, és a kolbász tényleg zsír. De a sonka?? Jó, láttunk már olyan sonkát is, ami tiszta zsír. :D De egy átlagos sonka 3/4 rész fehérje, 1/4 rész zsír. A csirkesonka 85% fehérje. Azért minimum egy fél pontot ért volna a fehérje is, ha nem egy egészet. :o

Tavaszi szünet után írtam egy sms-t a tanárnőnek, hogy egyik nap konzultálni szeretnék vele a dolgozat miatt, mikor lenne neki alkalmas. Mivel estig nem válaszolt, de én még mindig ideges voltam emiatt, ezért leültem, és írtam neki este egy két oldalas levelet, hogy mi a véleményem a a dolgozattal és a jeggyel, meg a motivációval, meg úgy mindennel kapcsolatban. (Természetesen nagyon udvariasan.) Reggel mondtam Bencének, hogy levél van a táskájában, adja majd oda a tanító néninek. Kérdezte milyen levél, én meg mondtam.

Aztán, izgatottan vártam a délutánt. Bence negyed óra késéssel jutott le a teremből (majdnem elkéstünk TSMT-ről is), és boldogan közölte velem, hogy ötös lett a dolgozata, át lett írva a jegy az ellenőrzőben is. Természetesen örültem vele együtt, boldog voltam, és még roppant büszke is magamra, hogy valami jót tettem a gyerekkel, mert megérdemelte. :) Telefonon elmeséltük a nagymamáknak is az esetet, mindenki nagyon boldog volt, mert ők is fel voltak háborodva az osztályzáson.

Voltunk TSMT-n, elintéztünk mindent, fél 7-re haza is értünk; szokásos kapkodás, bepakolás. Bence megjelenik, kezében a levelemmel: "Tessék, ezt visszahoztam, nem adtam oda Zsuzsa néninek."

Igen, a gyerek odament reklamálni, és megszerezte az ötösét. Én meg álltam, hogy ez a gyerek már nagy, önálló, érdekérvényesítő, én pedig túlvezérelt vagyok, és nem is az én érdemem semmi. :D

Még nem emésztettem meg, de halál büszke vagyok. :) Csak már nem magamra. :)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr938550678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása