Hi!

Bence megkapta az első feketéjét matekból múlt héten. Konkrétan egyes dolgozatot írt. Megírnám ezzel kapcsolatban a véleményem.

Azt hiszem egy csütörtöki napon kezdték el tanulgatni a szorzótáblát (2-es), majd egyből rákövetkező hét hétfőn az osztást, és kedden már írtak is belőle egy röpdolgozatot. Én hülye fejjel annyit tanultam a gyerekkel, hogy nézze meg, milyen egyszerű, mindig kettővel növekszik az eredmény, tök egyértelmű. Az osztás pedig a "fordítottja", és próbáltam neki szemléltetni, miképp. Csak reméltem, hogy egy nap után legalább látja, hogy miről szól az osztás, a kettes szorzótábla meg amúgy is könnyű. Ő meg bólogatott, hogy tök jó, érti; bár elmondani még nem tudta jól. Dehát, úgyis írásban kell, akkor meg látja, hogy az eredmény mindig kettővel több. Szóval, én azt hittem, hogy kezdésként le kell majd írniuk a szorzótáblát, mint röpi. Aha... Még egyszer mondom: harmadik napja volt, hogy megismerték a szorzótáblát egyáltalán, egy napja az osztást.

8*2 < 14:2   igaz, vagy hamis

(  ):2=7

És hasonló példafeladatok. :o Most nem tudom, hogy akkor is hőzöngenék-e egy ilyen feladatsoron, ha ötöst kapott volna, de: a gyerekek nem azonos ütemben fejlődnek, tanulnak. Valaki kis zseni, egyből érti, tudja, megtanulja. A másik meg nézi, tanulja, gyakorolja napokig, míg bele nem megy a kis fejébe a dolog, és meg tudja írni. Ha 1-2 hét múlva írnák a dolgát ahhoz képest, ahogy elkezdtek vmit tanulni, addigra leülepedne mindenkiben, megértené egyáltalán, gyakorlottá válna a megoldásban (amiben persze még mindig előfordulhat hiba). Arra gondoltam, hogy így kb annyi értelme van a dolognak, mintha nekem megmutatnák az integrálást, két napra rá a deriválást, én meg örülnék neki, hogy de jó, mintha érteném félig, jó lesz ez... majd másnap írok egy egyes dolgozatot. De, ha példafeladatokat oldok meg, nézem, gyakorlom, rutinná válik, akkor egy-két hét múlva már bemutathatom tudásomat dolgozat formájában - ami persze nem biztos, hogy ötös lesz. Miért gondolja úgy egy tanárnő, ha hétfőn veszik az osztást, akkor kedden már tudja mindenki? Azt is belekalkulálva, hogy egy gyerek reggel 8-tól délután 4-ig suliban ül, hazaér jó esetben 5-re (nálunk 3/4 7-re hétfőn az edzés miatt), és otthon egyből több órás tanulás jön az egész napos tanulás után? Mikor pihen a gyerek? Meg nincs más tantárgya, amire készülni kell? Mármint nyilván készülünk minden nap, ha másnap doga van, akkor csak arra, de azok már ismert tananyagok. Amit át kell venni, pár példafeladatot megoldani, stb. Jelezném, hogy Bencével egy hete, napi minimum egy órát matekozom azóta, és még mindig képes hibát ejteni. Magyarán: hétfőről keddre hogy tudtam volna vele 6-8 órát tanulni, hogy a mai szintjén legyen? Azaz: hogy lehet másnap számon kérni egy gyereket egy teljesen új témakörből, és ennyire komplex módon?

Beszéltem az egyik anyukával, a fia kettesre írta meg. Semmit nem oldott meg ő sem osztásból, viszont otthon megkérdezte az anyukáját, hogy mi az a két pont... Elmagyarázta neki, a gyerek onnantól hibátlanul megírta újra (otthon) a dolgozatot. Tehát tudja, érti, csak a tanárnő nem tudta megtanítani abban az egy órában. Lehet, hogy azért, mert a fiú épp nem figyelt, hangzavar volt, vagy épp nem oldottak meg elég feladatot. Ha még két napot gyakorolják bent, akkor már tuti ő is tudja, érti egyből. És mindez bele fog számítani a féléves eredményükbe. Nem a tudásuk, hanem az, hogy milyen milyen ütemben értik meg, tanulják meg az új ismereteket. Ezzel így nehéz lesz lépést tartani. (3 lánynak ötös lett a doga, a többiek futottak még kategória...)

Amúgy, a kettes szorzás és osztás után egy héttel már a mértékegységeket tanulják, hogy egy méter, az hány deciméter. Erre nem is mondok semmit... Ja, de a doga után még egy órában vették a maradékos osztást is. :o

Amúgy tegnap volt fogadóóra. A matektanár sajnos nem volt ott, Zsuzsa néni meg ledarálta nekem, hogy melyik dolgozata milyen lett Bencének, miből teljesít jól, és miből kell gyakorolni (hangos olvasásból). Aztán el is köszönt, és jöhetett a következő szülő. Úgyhogy túl sokat nem tudtam meg. Kíváncsi lettem volna, hogy mi a helyzet vele az osztályban (legalább annyit megtudtam, hogy órán álmodozik). Majd kapok elérhetőséget a fejlesztőpedagógushoz (kértem), hogy legalább félévente meg tudjam vele beszélni, hogy fejlődik Bence, mit tudok én segíteni. Nem mintha lenne kapacitásom...

Kincső pedig megint mókust hozott haza pénteken, nem pillangót (azaz nem kiváló a magatartása). Viszont megbeszélte a tanárnővel, hogy a padtársa piszkálja mindig, ő az, aki nem figyel, mindig tőle kérdezi mi a feladat, és ezért beszél ő is órán, és ültessék el mellőle. És most végre külön ül, és nincs gond a beszélgetéssel. :) Vagyis átmenetileg ül egyedül Kincső, mert a leendő padtársa (szintén rossz fiú) hiányzik.

A másik nagy hír pedig az, hogy Barbi néni - aki hetek óta eltűnt - nem is lesz többet. :) A pletykák szerint terhes, bár nem tudom, hogy ez miért gond a 8. hónapig. :D Kivéve, ha egész nap rosszul van, és hány folyamatosan... De már meg is van az új délutános tanár: a furulyatanárnő. :) Egy rettenetesen kedves, aranyos nő, aki ugye ismeri, szereti Kincsőt (és dicséri mindig), de állítólag nagyon szigorú. Ami rá is fér az osztályra, mert állítólag Barbi néninek nem volt túl sok tekintélye, ezért ordibált tehetetlenül egész délután a gyerekekkel. Szóval, ez a váltás egy nagyon jó hír, aminek nagyon örülök. :)

Levinél meg annyi hír van, hogy jövő héten van velük utoljára Anna néni. Kiscsoport óta velük van, nagyon szeretik a gyerekek (és a szülők is), és rettenetesen elégedettek voltunk vele mindig is. Dehát, már nagyon nagy a hasa, eddig tudott dolgozni. :) Levi kap egy Esztó nénit, akit amúgy onnan ismerek, hogy Kincső volt ovis csoporttársának az anyukája, akik korábban is itt dolgozott, csak gyes-en volt. Már hetek óta bent van ő is a csoportban, hogy megkönnyítsék az átállást. Nagyon aranyos ő is, nem lesz nagy törés a gyerekeknek az utolsó féléves váltás. És az őszi szünet utáni hétfőn lesz Anna néni búcsúztatója (meglepetésparty) az oviban. Még arra is készülni kell valamivel.

Ezeket leszámítva olyan események vannak, hogy cirkuszban voltunk hétvégén. Kincső mögött épp egy osztálytársa ült, pár sorral odébb egy volt ovis csoporttársa, nem sokkal messzebb meg Levi egy csoporttársa. :D Mindenkinek nagyon tetszett az előadás, Levi még ma reggel is a "halálos csókról" kérdezett, hogy mit szólt ahhoz a kígyó, hogy a bácsi bekapta a fejét. :D

Közben folyamatos beszerzőkörutakon vagyok, azaz inkább csak nézelődök, mert se jó télikabátot nem látok, se jó csizmákat, de még abban sem vagyok biztos, hogy kinek, mit kéne venni, szüksége van-e rá, vagy jó még a tavalyi. Bélelt nadrágot szinte sehol nem találni, csak pár darabot kínai üzletekben. (Csak a méret, meg a fazon nem jó.) Megfelelő kínálat nincs, időm nézelődni nincs, de majd kialakul ez is, ha már égetően sürgős lesz. :) De az biztos, hogy kínszenvedés minden alkalom, mert olyan nincs, hogy ne lenne velem gyerek. (Sajnos muszáj is, hiszen próbálnia kéne.)

Csütörtökön megyek Bencével sportorvoshoz, aztán péntektől őszi szünet van.

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr408006293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása