Medellin 2014.12.23. 19:46

Sakk-szakkör

Hi!

Megpróbálok megint egy kis összefoglalót írni, mert nagyon el vagyok már maradva.

Ami múltkor kimaradt, hogy Bence rábeszélt, hogy járhasson sakkozni. Annyira nem találtam jó ötletnek, hiszen heti kétszer taekwondoo miatt ér haza rettenetesen későn, heti kétszer focizni jár délelőtt, heti kétszer kosarazni délután, és nem gondoltam, hogy ezek mellől nagyon hiányzik még heti kétszer a sakk is suli után. De nagyon akart, kárára nem válhat, úgyhogy megbeszéltem az oktatóval, hogy elmegyünk megnézni pár alkalmat, és majd döntünk.

Az élet persze nem egyszerű, hiszen nincs jó idő, nem tudom a két kicsit addig játszótérre vinni, tehát őket is vittem. Igaz, kicsit később csatlakoztak, ahogy odaértünk oviból, de így is bőven volt idő mindenre. Hivatalosan 4-től 5-ig tart a szakkör. Ehhez képest szerencsésnek éreztem magam aznap, mikor negyed hétkor sikerült lelépnünk, és nem fél hétkor. :/ És mindig mi megyünk el utoljára. (Ödön bá szóval tart.)

Amúgy nagyon jó, nagyon kreatív, és remek időtöltés a fiataloknak, hiszen a sakk mellett mindenféle játék - táblajáték, társasjáték, logikai játék, stb - van, és nagyon élvezik a gyerekek. Még én is, mint egyetlen szülő, aki bent ül, és részt vesz a játékokban. :) Azt csak csendben jegyzem meg, hogy egy újonnan megismert logikai játékban 5:2-re kikaptam egy 9 évestől, aki szintén akkor ismerte meg a játékot. :o

Kincső és Levi is lelkesek, nekik külön hozott logikai játékokat, de részt vehettek másban is, ha tudtak csatlakozni.

Viszont, nem biztos, hogy járni fogunk. Bence főleg sakkozni akart menni, nem társasozni, és nincs mindig sakk, és alig nyert egy-két alkalommal. Ráadásul (ki)oktatják. :D A lényeg, hogy nincs sikerélménye (nála csak idősebbek vannak, akik régebb óta járnak), ezért elkedvtelenedett, és nem akar járni. Utolsó alkalommal nem is voltunk szünet előtt, mert épp beteg volt. De Zsuzsa nénitől megtudtam, hogy Ödön bácsi nagyon számított ránk, csomó új játékot hozott a kicsiknek is. :/ Akik meg persze szívesen járnának. Úgyhogy nem egyszerű. Sokkal hasznosabb, mint otthon ülni a mese előtt, de utálom, hogy heti 5 napból négyszer 3/4 7-kor ér haza Bence, rossz esetben én is, meg a kicsik is. Hogy pénzben mit jelent ez a sok extra elfoglaltság, azt már meg sem említem.

Amúgy utolsó alkalommal, amikor voltam, kérdeztem Ödönt, hogy voltunk 3 alkalommal kipróbálni, mi  véleménye, mit mond, mit javasol. (Ha már járni fogunk, akkor járhatnak-e a kicsik is, hogy készüljek anyagilag, ilyenek.) Ez persze azelőtt volt, hogy hazafelé kijelentette Bence, hogy nem akar járni többet. :)

Szóval, Ödön azt mondta, hogy: Levi nagyon gyorsan tanul, rettenetesen jó a logikai készsége, tud számolni, és a korát figyelembe véve meglepően hosszú ideig tud egyhelyben ülni, és egy dologra koncentrálni. Neki nagyon ajánlja, természetesen járjon nyugodtan. Kincső is hamar tanul, ha elsőre nem is érti meg, akkor is figyel, és 2-3 próba után már remekül érti a dolgokat. Bár asszem nem feltétlenül köti le minden. Inkább olyan lelkes szemlélődő, és az őt érdeklő dolgokkal szívesen játszik. Bence...hááát... A figyelme nem tökéletes, nehezen koncentrál, stb, lényegében ő az, akinek nem feltétlenül ajánlja még, de ő is járhat nyugodtan. De inkább a másik szakkörre kéne a Csíkibe (ahol szintén oktat) mert ott több oktató és segítő van, ott külön lehet foglalkozni az ilyen gyerekekkel, neki nehéz itt egyedül. Na, mondom... remek. Itt nem az volt a kérdés, hogy Bence járhat-e, hanem ő jár ide suliba, ő jöhet szakkörre, itt az volt a kérdés, hogy nem zavaró-e, hogy a 4. osztályos gyerekek mellett középső csoportos ovis is van. :o

Úgyhogy most téli szünet alatt van időnk eldönteni, hogy szünet utántól járunk-e. De Ödön bácsi komolyan veszi ám ezeket, első héten már kerületi versenyre akarta küldeni a gyerek(ek)et, én meg úgy vagyok vele, míg nincs jó idő, játszóterezős idő, addig jobb itt hasznosan eltölteni az időt, mint otthon ülni, de ne a sakkozás és versenyek irányítsák innentől az életünket. Ilyen dolgokat figyelembe véve kell valami döntést hoznom (Bencével) január elejéig.

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr937007283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása