Hi!

Mostanában nem nagyon írtam blogot, de a Medvepark óta különösebb esemény nem történt. Szép az idő, járunk sokat játszótérre, nem nagyon vagyunk itthon. Múlt hétvégén Bencét elvittem metrózni, az nagyon tetszett neki, ezen kívül pár nap, és hét éves lesz. De erről meg nyilván akkor írok. :) Tehát nem történt semmi olyan különös, ami miatt írtam volna. Úgyhogy előveszek egy korábbi témát, amiről még nem írtam. Csak kicsit korábbi, de javában aktuális.

Megkaptam Bence iskolaérettségi felmérésének eredményét az ovitól, amiben persze iskolaérettnek minősítették (7 éves lesz, úgyhogy nyilván), viszont javasolták a nevelési tanácsadó felkeresését, mert Bence hamar elfárad, nem akar részt venni a feladatokban, és ez igen nagy hátrány lenne ugye az iskolában. Ilyet is írtak: "figyelme, szabálytartása, feladattudata gyenge". Meg a monotóniatűrése is. Persze benne volt a szakvéleményben az is, hogy mikben kiváló, stb, de most kimondottan ezen részét írom, hogy miért kerültünk tanácsadóba.

Be is mentünk a megbeszélt időpontra, ami miatt szabadságot vettem ki, majd ott azt sem tudták, hogy ki vagyok, mit akarok, és kihez jöttem. Jól kezdődött. :P Egy ráérő gyerekpszichológus azt mondta, hogy akkor menjünk hozzá, majd ő elvégzi a felmérést, mert lehet, hogy beteg/szabin van, akihez kellett volna jönnünk. Megbeszéltem vele a tudnivalókat, aztán én kimehettem, ő pedig bent maradt Bencével. Nem sokáig, mert idő előtt kijöttek, mondván, nem tud vele tovább dolgozni, mert nem tud már figyelni a gyerek, és így nincs értelme. Mondtam is neki mosolyogva, hogy igen, tudom, legalább már ő is látja, hogy miért jöttünk. :)) A teszt befejezésére új időpontban már Lívia vitte el, majd egy hétre rá én mentem vissza az eredményért.

Itt most megszakítanám a történetet, és közbevetném a másik szálat.

Ezekben a hetekben jártunk az iskolai előkészítőre is, ahol szintén írattak egy tesztet a gyerekekkel. Bencének rettentő rosszul sikerült. Főleg azért, mert több feladatot meg sem oldott. Azt persze nem tudtuk, hogy azért, mert nem volt kedve, vagy nem tudta megoldani, vagy nem értette a feladatot, de azok nulla pontosak lettek. Vagy mást csinált, mint kellett volna. Ezek amúgy grafomotoros, másolásos és memória feladatok voltak. Viszont a tanárnő kiemelte, hogy Bencének hibátlan lett az összes matematikai típusú és logikai feladata. És szerinte ne aggódjak, mert, ha valami nem úgy megy neki, azt logikából fogja kompenzálni, és megoldani. Míg be nem hozza a többieket azon a téren, ahol le van maradva.

Azt ugye már sokszor említettem, hogy Bence kézügyessége olyan fejlett, hogy 5 évesen még két párhuzamos vonalat nem tudott lerajzolni, míg a húga már tájképeket festett kb. És ezért is nem mehetett iskolába tavaly, és kellett oviban maradnia. Míg a grafomotoros készsége nem fejlődik, addig nem fog megtanulni írni, legalábbis vért fog izzadni, és szenvedés lesz neki az iskola, és le fog maradni. Aki nem tud egy vonalat végigvezetni, egy kört rajzolni, meg egy házat párhuzamos falakkal, az hogy fog "a", meg "b" betűt kanyarítani két vonal közé? Sehogy. De ezt mondtam a tanárnőnek is, meg a nevelési tanácsadóban is, hogy Bence mindent későn csinált. Például későn kezdett el beszélni, és későn lett szobatiszta. Ő sok dologban lassabban érik be.

Tehát, megvolt az iskolai pocsék teszteredmény is, mikor mentem vissza a nevelési tanácsadóba az eredményért. Csináltak Bencével pl. IQ tesztet is. Erről az alábbit írták. "Összteljesítménye az életkor átlagos teljesítményének megfelel. Képességei vélhetően jobbak, mert figyelmetlensége mérhető teljesítményét lerontja." Jól teljesít problémamegoldó, analógiás, analitikus-szintetikus és kauzális gondolkodást igénylő feladatoknál. (Bármit jelentsen is ez.) Grafomotoros fejlettsége viszont az életkorától még mindig elmarad.

Az óvodai jellemzést is figyelembe véve egy olyan szakvéleményt kaptunk a nevelési tanácsadótól, hogy Bence kiemelt figyelmet igényel majd az iskolában, mert tanulási nehézséggel küzd. Nos, ez persze nem ennyire kemény dolog, mint amilyennek hangzik. :)) Ez igazából annyit jelent, míg nem éri utol a grafomotoros fejlettsége a társaiét (ennek az idegpályákhoz van köze, ha jól értettem, de nem ástam bele magam, pont erre vannak itt a szakemberek), addig neki több időt kell adni a tanulásra. Magyarán, ha öt perc alatt kell lemásolni a sormintát (betűket), akkor neki hagyjanak rá két perccel többet, mert neki nem fog még olyan jól menni, mint a társainak. Ha esetleg még tovább húzódna ez a probléma (amit nem hiszek), akkor írásbeli dolgozat helyett őt feleltessék. Mert lehet, hogy ezért nem lesz ötös a dolgozata, mert nem volt  ideje leírni mindent, mert nem megy még neki a gyorsírás. De lényegében a kiemelt figyelem az iskola részéről a tanulási nehézséggel küzdő kisiskolás kapcsán a gyakorlatban tényleg csak annyit jelent, hogy hagynak neki több időt. Mind az írás tanulásában, mind a feladatok megírásában. Ennyi. Kicsi, de logikus, és tényleg szükséges segítség.

Ja, és kérdeztem, hogy lehetne ezt fejleszteni iskoláig? Jelenleg semmit nem csinálhatok, mert amikre most jár foglalkozásokra, az bőven elég, jobban nem terhelhetem le. Amit kértek: mozgás, mozgás, mozgás. Játszótér, mászókázás, futkározás, biciklizés, akármi. Az iskolában a meseolvasást is mondták, bár lehet, hogy azt más kapcsán, és kollektíve minden gyerekre vonatkozóan, nem csak Bencére. Illetve, ha májusban véget érnek a foglalkozások az oviban (logopédia, TSMT, stb), akkor nyárra kereshetnék egy fejlesztőpedagógust, aki az iskoláig foglalkozik vele, és folytatja az ovis kiképzést. Erre már van két elérhetőségem is, mindkettő kerületi, úgyhogy egyelőre ezzel sem kell most foglalkoznom.

Úgyhogy ezt szerettem volna megírni már, de, mint olvashattátok, ez több esemény, több helyszín, több időpont volt, amit egyben, összefoglalva szerettem volna megörökíteni.

Következő téma a szülinapja lesz hamarosan. :)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr66003491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SDL 2014.04.22. 10:24:59

Igen, néha valóban egy kicsit nehéz megragadni a figyelmét, pl. amikor az ember szól hozzá, de ő meredten a tévét nézi, és már többször szólok, már a teljes nevét, hangosabban, mire méltóztat figyelni rám :D Mellesleg ő inkább a fizikai dolgokban ügyesebb szerintem, mármint pl. sportokban biztosan jó lesz.
süti beállítások módosítása