Medellin 2010.01.12. 22:00

Heti beszámoló

Hi!

Az elmúlt egy hét legfontosabb eseményével kezdenék, ami ráadásul ma történt:) Bence bilibe kakilt!:) Egy hete nem írtam, azóta annyi történt ezen a fronton, hogy Bence lényegében szobatiszta lett:) Már bilin ülve pisil, pelenka csak este van rajta (vagy ha házon kívüli programja van, de akkor meg nem pisil bele, hanem itthon bilire ül utána), nincs már véletlen bepisilés, és ma már a kaki is a bilibe ment! Pár hete még csak ott tartottunk, hogy néha pelenka nélkül maradt, mert az alvó Kincsőhöz nem akartam bemenni, és rávettem, hogy szóljon, hogy pisilnie kell, illetve kiderült, hogy a kétoldali bili- és wc-undora mellett a kádba hajlandó. Utána jött, hogy néha szól, néha nem, utána kádba tett bilibe célzott, majd eltelik kb. két hét az elejétől fogva, és szobatiszta a Bence! El sem hiszem:) Bilire egyébként anyuéknál szokott rá pikk-pakk, míg mi "nyaraltunk". Ott nem akart anyunak kádba menni pisilni, de mivel nagyon kellett már neki, anyu rábeszélte az ottani bilire. (Ami sárga és nem zenél, úgyhogy nem az otthoni rettegett zöld bili:) És azóta bili van. Ennyi. Nagyon büszke vagyok rá:)

Múlt héten voltunk lent orvosnál, talán kedden. Kincsőnél ugye sok probléma jött össze az elmúlt hetekben, úgyhogy meg akartam már nézetni. Illetve Bence feneke, combja, de még az alkarja is bepirosodott és kiszáradt, amit szintén nem tudtam mire vélni. Kezdem akkor Kincsővel:) Kiderült, hogy a valami vírus okozta valószínűleg a bajait (kivéve a székrekedést), de már lábal ki belőle a torka alapján. Annyira nem mutatott betegség tüneteket, hogy eszembe sem jutott, hogy beteg lehet:) Vagyis vagy a vírus nem volt túl vészes, vagy a gyerek immunrendszere jó, de simán kihordta minden nagyobb probléma nélkül. Persze a doki felírt valami gyulladáscsökkentőt (Nurofent talán), de mondanom sem kell, hogy ment a kukába a papír. Ha már épp ki van gyógyulva és idáig is elvolt gyógyszerek nélkül, kkor nyilván most kezdem el tömni vele. Kapott kamillateát. Egyébként mióta látta az orvos, azóta semmi baja sincs:) Bencére meg nem nagyon tudott mit mondani. A fenekére azt mondta, hogy kicsit ekcémának tűnik a dolog, de a többi testrészére inkább allergiát gyanított. Bence épp akkor volt sokat átöltöztetve, vagy félmeztelenül a bepisilések miatt. Akár a szőnyegen kúszástól pucér lábbal, vagy ilyenektől is bepirosodhatott. Ami hülyeség szerintem, mert nyáron sem pirosodik ki, pedig akkor sincs rajta túl sok ruha. Igaz, hogy mióta látta az orvos, és mióta szobatiszta, egyszer sem pirosodott ki a bőre:) Mielőtt orvoshoz vittem volna, azelőtt is csak 2 délutánt.  Persze az esetleges ekcémájára már megint valami szteroidos krémet írt fel, ami szintén nem lett kiváltva, helyette sima popsikrémmel és körömvirág krémmel lett bekenve. Azóta egyszer sem pirosodott be, de azért nyomjam csak belé a szteroidot, biztos, ami biztos... Felírt fürdetőkrémet és ilyen gyógyszertári baba-testápolót is, azok ki lettek váltva, és egyszer-kétszer be is kentem vele. Csak úgy. Biztos, ami biztos:) De jelenleg mindenki szuperül van, senkinek semmi baja. Kincső székrekedése már jobb, sírás és gond nélkül kakil minden nap, de azért még nem a régi.

Bence hétvégén volt a Csodák Palotájában Líviával és Dórival. Úgy tetszett neki, hogy Dórival megbeszéltük, hogy elvisszük őt megint még a hetekben:) Vezetett nagy autót, ugrált valami kötélen, meg fel lett tapasztva a falra, ilyen tapadós ruhában:) Dóri készített képeket is, meg egy videót, azokat majd feltöltöm (nem ma). Épp néztem a telefonomat is egyik nap, minimum 10 videó tuti van rajta, amit még fel kéne töltenem:) Kb. fél évre visszamenőleg:) (Kb. fél éves a telefonom...) Na, majd egyszer. Úgyis tervezem hónapok óta, hogy töltök még fel zenéket rá, úgyhogy csak elő kell már szednem a memóriakártyát belőle:) Visszatérve, Bence nagyon édes volt, állítólag mindenki el volt ájulva tőle:)

Épp ezen elmélkedik mindenki a családból is, hogy Bence 2 évesen még egy szót nem beszélt, most meg már mindent mond. Mondatokban beszél, és olyanokat, hogy az ember nem tudja, hogy honnan szedi. Pl. anyu azon csodálkozott, hogy kimentek a hóba, és Bence kijelentette, hogy nyomok vannak a hóban. De kb. másodszorra látott havat, és mégis tudta, ahogy az az, és úgy kell mondani. Lívia pedig azt állapította meg, hogy igazi pasi, nem fecseg, csak akkor beszél, ha mondanivalója van. Akkor meg szépen elmondja:) Igazából van összehasonlítási alapja. Azt mondta, hogy Bogyónak pl. be nem áll a szája:)

Kincső pedig szintén sokat "fejlődött" mióta nem írtam. Pl. megtanult igazi hisztit csapni, és nagyokat kacagni. Tehát nem is fejlődik, inkább nőiesedik:))) Olyat csinál, ha nem tetszik neki valami, hogy ordít és hátraveti magát. Mindegy, hogy van-e mögötte valami, fogom-e, stb... Simán kicsapja magát hátra. Általában nekiveri a fejét a mellkasomnak. Ha meg nem az ölemben ül, hanem épp felemelem valahonnan valamiért, ami nem tetszik, akkor szintén hátracsapná magát, de mellette úgy rugdal a két lábával, mint egy igazi csecsemő, akinek a hasa is fáj ordítás közben! Tehát rugdos, feszít és hátraveti magát egyszerre. Meg ordít sértődötten. Ha meg a földön sértődik be, mert pl. elmegyek mellette anélkül, hogy felvenném, akkor teljes hosszában hasra vágja magát a szőnyegen, kiterül, és úgy ordít. Szegénykém második gyerek, úgyhogy hamar rá fog jönni, hogy egyik produkciója sem hat meg, bár kétségkívül egyedi és bájos jelenség ilyenkor:) Cserébe mekkorákat kacag! Mindenféle játékokat kitalál már, hogy elbújik és kikukucskál, vagy püföl a kezével, vagy csóválja a fejét én meg viszont, stb, és akkorákat kacag mellé, hogy odáig vagyok:) Hihetetlenül élvezi ezeket a játékokat:)

Főleg, amikor apa hazaér, és letámadja őket! Azt a szaladgálást oda-vissza, meg visongást, amit a két gyerek művel:) Akkor én megszűnök létezni, és mint a hűséges kutyák, követik apát mindenfelé:) Tegnap is mi volt... Mentem el itthonról, Kincső már aludt, Bence még nem volt letéve. (3/4 8 körül.) Mondom Bencének, hogy most elmegyek, majd apa lefekteti, de majd jövök vissza én is. Rám néz: "Pápá anya! Maradok. Apával." :) Kész:) Apa van, anya mehet amerre lát:)

Ja, Kincsőre visszatérve. Bencével még mindig olyan a viszonyuk, hogy bár szeretik egymást, de Bence megállás nélkül szekálja, mert irigy minden játékra. Kincső meg az elmúlt napokban kezd harciassá válni. Ha Bence épp csak úgy "van", és nem csinál semmi különöset, csak mondjuk egy könyvet nézegetve áll a lábamnál, akkor Kincső rámorog kb (de úgy, hogy oda is hajol felé közben, jelezvén, hogy ez neki szól), majd közelebb tipeg, és ráver a kis kezével Bencére egyet-kettőt:) Figyelmeztető morgás és támadás. Még nem volt olyan eset, hogy Bence ne ütött volna vissza, de kétség kívül haladunk:) Ilyenkor csak mosolygok, hogy gyerekek, ne verekedjetek:) Kincső te sem, Bence, te sem:) Tehát Kincső kezd lázadni az elnyomás ellen:)

A héten beszéltem az önkormányzattal, mert olyan infót kaptam, hogy ahol 3 pici gyerek van, ott lehetőséget adnak bölcsibe íratásra (anélkül, hogy dolgozni mennék vissza). Én erről még nem hallottam, de keresztanyám, aki szintén önkormányzaton dolgozik, csak a 17. kerületben (talán) megerősítette ezt az információt. A 11. kerületi önkormányzatnál kb. kedélyesen körberöhögtek, de megnyugtattak, hogy szeptembertől akár lehetőség is van rá. Mondom oké, addigra oviba megy. De most semmiképp sem tudnák felvenni, 300-an vannak várólistán. (Mármint a kerületi bölcsikben összesen, nem az őrmezeiben). Holnap majd felhívom azért a bölcsődét is, mert olyan infóm is van, hogy 4 órásra felveszik térítés ellenében. Aztán érdekelne, hogy mennyi az annyi, illetve lehet-e csak napokra vinni, nem állandóra. Ettől függetlenül csütörtökön megyünk meglátogatni azt a magánbölcsődét, ami Kelenvölgyben van, és már megvan róla minden infó. Írtam már róla? Havi bölcsi 65ezer forint, havi félnapos 40ezer, van 10 alkalmas bérletük is, fél nap 2.500 Ft, teljes nap 3.500, ha jól emlékszem. És ebben mindenféle foglalkozások is benne vannak (+ kaja), de csütörtökön még okosabbak leszünk. És kíváncsi vagyok, hogy az állami bölcsi fizetős része milyen ehhez képest árban és szolgáltatásban. Heti egyszer fél napot (pl. péntek délelőtt) tuti el kell intézni! Kell neki a társaság. És tanulnia kell a rendszert, a szabályokat. El kell lesnie a többi babától. Én nem vagyok mindenre alkalmas, nagyon sok dolgot csak közösségben tud megtanulni és természetesnek venni egy gyerek. Sőt. Azon is elmélkedtem - Süvinek is említettem már - hogy a szülés után járó egyszeri támogatást (mind állami, mind a kerületi) erre kellene fordítani. Márciustól tudna járni akkor akár minden (fél)nap a nyári szünetig. És ebben a 2 hónapban meg ismerkedik és beszokik heti 1(-2) alkalommal. Meglátjuk. De jó lenne. A támogatás jó dolog, de szerencsére már minden babakellék megvan, úgyhogy az összeget igen értelmes dologra kellene költeni, és szerintem ez az lenne.

Most akkor hirtelen ennyi az elmúlt egy hétről, mert még elolvasni is fárasztó lesz nektek:) Azért még két szót magamról. A baba és én is jól vagyunk, kicsit normálisabban fekszik már. Az elmúlt napokban már előfordult, hogy a hasam oldalát rúgta, nem a medencecsontomat pl. Idáig kb a füle mellett lehetett a lába, de most kicsit kinyújtotta magát. Lényegesen kényelmesebb. De azért még továbbra sem nyomja a gyomromat, úgyhogy az a pár nap gyomorsavas móka sem fordult elő azóta. Napközben vígan rohangálok, és esküszöm csak akkor keményedik be a hasam, ha lefekszem a hátamra (néha). Viszont most hétvégén a szálloda tükrében és fényében kicsit más képet festettem, mint itthon. Pl. nem akartam fürdőruhában mutatkozni emberek előtt (ami nyilván vicces szitu egy wellness szállodában), másrészt eldöntöttem, hogy a múltkori alkalom volt az utolsó, hogy a védőnőnél mérlegre álltam. Megmondom majd neki, hogy pszichésen nem fog jót tenni nekem, ha ráállít arra a mérlegre:) Márpedig vigyáznom kell magamra:) Katasztrófa ahogy kinézek. Katasztrófa! Ruhában még csak-csak... Tegnap mondta is az egyik csoporttársam, hogy milyen csinos kismama vagyok már megint. Legalább:) Jól esett, még, ha nem is mondott igazat:) Egyébként, mint kismama, kivételezett helyzetben vagyok néha! Tegnap a vizsgán a tanárnő előre kapott, hogy miből szeretne vizsgázni a baba, aztán kiültetett, hogy gondoljam át a tételeimet, addig kiosztja a többieknek a témát:))) Hogy a többiek hogy tudták a kapott tételeket, azt nem tudom, de én nyilván olyat választottam, amit jól tudtam:) Persze mindkét tételhez (tantárgyhoz) 3-3 keresztkérdést is feltett, amiket szintén tudtam, úgyhogy 5-5-ös. 5 jegyem már megvan, még két beadott dolgozatra várom a jegyet és már kész is van a félévem!:) Kezdhetek neki a szakdolgozatnak, hogy szülésig kész legyek vele...

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr965518667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dóri 2010.01.14. 21:02:08

Hát reméljük, hogy most már rendbe jönnek a babák, bár ezek nem komolyak, szerencsére :) Helyes, mindenképp töltsd fel a videókat, meg mindent, ami elmaradt :) A Csodák Palotája megbeszélve, majd találjátok ki az időpontot, hogy mikor. Egyeztetünk ;) Mókás lesz! :) Humoros babáid vannak:) Na puszi
süti beállítások módosítása