Medellin 2007.06.20. 10:49

Meleg

Hi!

Tegnap annyi mindent akartam volna írni, de nem volt rá alkalmam, mára meg lehet, hogy a felét elfelejtettem már. Ami eszembe jut, azt azért megírom.

A tegnapi nap fő történése az volt, hogy Bence szinte semmit, azaz SEMMIT nem aludt egész nap. Egyszer aludt 30-40 percet. Párszor majdnem elszundított 5-5 percekre, de nem volt az igazi. Tipikusan az ún. 24 órás ügyeletben voltam. Egyszer hagytam csak magára, mikor megcsináltam a zöldborsófőzeléket ebédre, de azidő alatt is végig sírt. És mivel ébren volt egész nap, többször is evett; 7-szer! Pedig már csak 6x szokott enni, néha csak 5x, ha sokat alszik. Úgyhogy vagy itt feküdt az ölemben, míg a gép előtt ültem, vagy én ültem a kiságy mellett, és próbáltam elaltatni, vagy apjára bíztam, hogy tudjak zuhanyozni pl. Az ok: a meleg. Legalábbis kizárásos alapon. Pedig nincs annyira meleg a lakásban, főleg nem a hálószobában. (Oda csak reggel/kora délelőtt süt a nap, ráadásul szép nagy fák állnak közvetlenül előtte - azaz az ág lényegében eléri az ablakot - így kellemes időt biztosítanak. Ennek ellenére szegény Bence egész nap olyan volt, mint aki hiperaktív. Mert aránylag nyilván nyűgös volt, hogy nem tud elaludni, pedig fáradt. Ezért ezerrel járt a cumi a szájában, amit percenként köpött ki, majd kezdett el sírni, míg vissza nem tettem azonnal, akkor megint ezerrel 'rágás', kiköpés, sírás. Néha már nagyon ki volt fáradva, akkor lefektettem, de (a cumis produkción kívül) nem tudott elhelyezkedni. Bárhogy fektettem, bárhogy feküdt, mozgolódott tovább. Ha oldalra fektettem, akkor a hátára gurult, ha a hátán feküdt, akkor járt keze-lába, nézelődött, kiköpte a cumit, ha hasra fektettem, akkor hol jobbra tette a fejét, hol balra, mert egyik se volt jó neki... Persze ilyenkor mindig kisodródott a cumi is a szájából... Vagy simán, amint hasravágtam, máris kapta fel a fejét, és nézelődött.. Mert ő ügyes és felemeli a fejét, és nézelődik... Hát, nagyon szenvedtünk egész nap. A meleg miatt csak este mentünk Tesco-ba, és Lívia vigyázott a babára, mert átjött hozzánk. Miután megetette fél 8 körül elájult, (mármint a baba, mert akkor már hűvösebb is volt) és aludt reggel 5-ig!! Persze, hogy ne legyen ennyire egyszerű a dolgom, felkelt szokás szerint 2 körül, de nem teljesen, azaz nem akart enni. (Ha felkel, akkor kinyitja a szemét, nyújtozkodik, etc., most viszont csak kereste a cumiját, hadonászott, nyüszögött.) Fél óra alatt mondjuk 10x keltem fel hozzá, hogy elaludjon. Aztán 4-kor megint kezdte. De csak 4.40-kor kelt fel végleg enni. Addig ugyanazt csináltam, mint 2-kor. Ha nem csinálom azt, akkor meg felébredt volna, esetleg sír is. (Eleinte dilemmáztam napközben is, hogyha elkezd nyüszögni alvás közben az ágyban, akkor ugorjak, vagy hagyjam esetleg sírni is, és majd befejezi. De úgy gondolom, hogy nem akarom megvárni, míg felébred és sír, és esetleg visszaalszik, hanem csírájában fojtom el a dolgot, és már aludhat is tovább. Elvégre ez a dolgom:) De cserébe a reggeli etetés utána is hagyott aludni, ő is visszaaludt, és 1/2 10-kor keltem anyu telefonjára. Ilyen sokáig se aludtam még mostanában! :) Bár nem aludtam többet, mitn bármelyik nap. Főleg, hogy a Blöff ment az AXN-en kb. éjfélig, és azt ugyebár megnéztem, mert mókás...

Evés (csak érdeklődöknek, a többiek ugorjanak egy bekezdést): tegnap a 7 alkalomból csak 2x tudtam megetetni, de akkor is csak rövid ideig, ma 3 etetésből végülis 2x, de az egyik csak 2 perc volt. És az semmi. 0. Max megkóstol, de az nem evés. A másik etetés volt vagy 5 perc is... Tegnap 2-3x fejtem, összesen nem jött le 10 gramm. (Mármint bennem van 'jóval' több még mindig, de a fejésre nem reagál a mellem.) Annyira elég kb, hogy a napi kanalas Vigantol olaját ezzel a tejjel adom be... Ezt öntöm mellé. Úgyhogy a helyzet változatlan, már csak abban reménykedem, hogy úgy fog elapadni a tejem, hogy nem gyullad be közben a mellem. Mert ő nem issza ki, cserébe nem tudom lefejni... :/ Ha normálisan működik a szervezetem, akkor jó esetben felszívódik a dolog. (Bár ma reggelre nedves volt a hálóingem, mert nem bírta tovább a jobban hanyagolt mellem. Még mindig jobb, mintha csomót képez és begyullad... De azért kiábrándító, hogy magától folyik, de a fejésre nem reagál...)

Van egy olyan oldal, hogy www.babaszoba.hu. Van annak egy olyan része, hogy http://www.babaszoba.hu/services/todo , amiben lehet csekkolni, hogy a babám hol tart a fejlődésben: http://www.babaszoba.hu/services/todo?to=2. Meg is nézhetitek, de azért írom is. A legtöbb baba hangokat formáz, gügyög (megvan), szemével követi a tárgyakat (megvan), rövid ideig tartani tudja a fejét (megvan - ő hosszan), rugdalódzik (hajjaj!). A babák fele mosolyog (megvan), fejét 45 fokos szögben tartja (megvan - mi már 90 fokban, ha így mérik), fejével a hang irányába fordul (biztos, bár a hangokat szemből küldöm neki, és rám figyel...), mozgásai finomabbak (hajjaj - irányítottan megfogja a cumit, és kiveszi a szájából; megfogja a pelust, és a fejére húzza...), "a", "o" hangokat hallat, torokhangot ad (ja, meg "e" "ű", meg "g"!!!!). Néhány baba  a fejét stabilan tartja (már nem kell sok, 1-2 percig is tudja szépen tartani), súlyát állva megtartja (ezt nem tudom értelmezni, de a vállamon támaszkodva mindig kirúgja magát, és áll a tenyeremen, hetek óta, úgyhogy mondjuk megvan, ha erre gondolnak...), fejét és vállát meg tudja emelni (gondolom hason fekve - megvan). Úgyhogy teljesen jól állunk! Most azt várom, hogy megtanuljon megfordulni:)))

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr805517914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása