Hi!

Hivatalos adatok Bencéről:

Neve: Süveges Bence Nimród

Születési dátum: 2007. április 14. szombat 13:30

Hossza (magassága?): 57 cm (de ez nem hivatalos, mert minden hajlatát belemérik)

Súlya: 3580 g (de ez sem igaz, mert akkor most csont és bőr kellene legyen drasztikus fogyás következtében) (inkább 3380 g - méret alapján)

Haja: szőkésbarna (de ez lecserélődik mind egy szálig a köv. hetekben/hónapokban)

Szeme: ibolyakék, középen világosodik már

Amúgy már van lakcímkártyája; nagyon komoly:)) A TAJ kártyát meg várjuk, nem hinném, hogy bárki be akar ezért zarándokolni a Teve utcába...

 

Akkor kezdem az elejéről, vagyis a kórházas időszakról. Az előző bejegyzésben már megírtam, hogy Bence mennyi időt volt velem. Ezalatt az idő alatt ugyebár én etettem. Sajnos Bence az elejétől kezdve nagyon rossz evő, azaz csomó idő, mire bekapja a bekapnivalót, elalszik evés közben, nyammog rajta, kiköpi, minden amit el lehet képzelni. Az első 2-3 napban meg amúgy is csak előteje van az embernek, úgyhogy a babáknak annyival kell beérnie. Egyébként mennem is kellett a csecsemősökhöz segítséget kérni, hogy nem igazán tudom szoptatni a babát, és segítsenek, mert én is béna vagyok, meg ő sem produkál nagyon. Segítettek is, meg tanácsoltak bimbóvédőt (de azt csak egyszer fogadta el, után nem. Azóta meg nem próbáltam). Így szenvedtünk egész nap, de nem igazán ment a dolog. Másnap fürdetés, pucéran lemérték, és feljegyezték, hogy mennyit fogyott. Születés utáni napokban lefogynak a babák, egyrészt, mert lejön a születési súlyukból a magzatszurok (kaki), másrészt az első napokban még nincs kaja, csak előtej. Azt hiszem a születés után 2. hétre nyerik vissza a születési súlyukat a babák. Tehát, Bence fogyott, cserébe nem evett. Minden nap jöttek vizitre a csecsemősök, kb. napi 2x, minden műszakváltásnál, megkérdezték, hogy mi a helyzet. Én mindig mondtam, hogy nem eszik, nem tudom jól etetni, csökkent a súlya, stb. Erre mindig rábólintottak, hogy oké, nem gond. Vagy feljegyezték, és annyiban hagyták a dolgot. De mindenesetre természetesnek vették. Na, a köv. mérlegelésen felsikoltott kb. a csecsemős, hogy a gyerek súlya jóval a megengedett érték alatt van, mi történt vele, stb... 3580 g-ról 3090-refogyott le végül, mikor megállt a súlycsökkenés. Mondanom sem kell milyen pánik volt (napokig). Persze abban minden gyerekorvos, csecsemős egyetértett, hogy ennyit fizikailag nem csökkenhet a súlya 2-3 nap alatt, főleg, akkor nem így nézne ki, hanem csont és bőr lenne, úgyhogy születéskor el lett mérve. Meg hozzátenném, hogy Bence milyen édesen aludt egész nap, aztán kiderült, hogy nem azért, mert jó gyerek, hanem mert annyira ki van éhezve, hogy energiája sincs ébren lenni... És az a legszebb az egészben, hogy én ezt minden nap mondtam a vizitelőknek, de senki nem mondott semmit. Egyik nap, amikor épp fürdetésen voltam, épp volt bent egy baba, akinek szintén csökkenőben volt a súlya,  a nőnek még nem volt még teje, és a csecsemős javasolta neki, hogy amíg nincs tej, addig adjanak neki egy kis tápot, mert éhes. Kíváncsi vagyok, ezt miért nem javasolta nekem senki? Meg amikor be volt adva hozzájuk estére, akkor miért csak egy kis vizet adtak neki, amikor ő is tuti éhes volt? Amikor meg megjött a tejem, akkor meg nem volt még elég (még most sem az), de ezt is mondtam nekik, mert mérlegelésnél ez látszódott. Szóval, kb. kedd volt, vagy hétfő éjszaka, amire valaki végre észbekapott, és szigorú táplálást írt neki elő. Azaz 3 óránkénti evést. Mellről + táp. Azt mondták legalább 30g-t kell ennie egy alkalommal (az itthoni gyerekorvosom nem éppen ezt javasolta - 50-60 grammot kell ennie naponta, és ez csak a szintfenntartás, nem a gyarapítás!!!). A család ki volt bukva, hogy éhenhal a gyerek, és a családtól buktam ki, mert én meg ugye hittem a szakemberek, hogy minden rendben van, és az normális, ami történik. Bár, az nem normális, hogy csak akkor kap tápot egy gyerek, ha már mozogni nem tud, meg lefogyott csomót... A végére megállt a fogyás, végül 3190-el engedték ki a kórházból. Most nem tudom hány gramm, holnap mérlegelem! Amúgy van (volt) egy kis sárgasága, de nem olyan mértékű, amit kezelni kell, azaz nem kellett kék fény alá rakni pl. csak annyi van, hogy a sárgaságtól aluszékony, nem kel fel, hogy éhes, meg elalszik evés közben, meg úgy kell felkelteni, hogy etetés van. Persze a kórházban ezt sem mondták, tehát, amikor aludt a gyerek, akor örültem, hogy alszik, és nem keltettem fel. Nekem ugyan senki nem mondta, hogy milyen tünetekkel jár pl. a sárgaság, mi a teendő ilyenkor... Én úgy voltam vele, ha éhes, akkor sivít, és etetés. Úgyhogy a kórház csecsemőseivel nagyon nem vagyok megelégedve így utólag, csak 1 nő volt, aki nagyon rendes volt (de vele kb. 2x találkoztam a 4 nap alatt), illetve a gyerekorvos volt még normális, segítőkész. Ő meg is vizsgálta, és elmondta a dolgokat. A többi meg hisztisnek nézett kb, hogy a súlycsökkenés normális, de segíteni, meg tanácsot adni nem voltak képesek. Én meg ugye azt sem tudtam, hogy mit kéne kérdeznem. Úgyhogy ez a része nagyon el lett cseszve a dolognak, nagyon sokat idegeskedtem, sírtam, és ez mind elkerülhető lett volna, ha jobban odafigyelnek, vagy jobban felkészítenek, tanácsokkal látnak el egy első gyermekes kismamát... Mert ugye honnan tudná az ember ezeket... De, akik most itt olvassátok, jegyezzétek meg ezeket, okuljatok hibámból, tudatlanságomból, és ha szültök esetleg, jusson eszetekbe! Ha fogy a gyerek egyből kérjetek tanácsot, hogy nincs-e szükség táplálékkiegészítésre, ha sokat alszik, az nem a sárgaság jele-e, és mi a teendő (milyen gyakran kell felkelteni és etetni), mennyi ennivalót kell neki biztosítani egy étkezésre (kaja előtt és után le kell mérlegelni, abból látszik, hogy hány gramm tejet ivott), stb.

Hát, ez a bejegyzés kicsi ömlesztett lett, és kicsit unalmasan megfogalmazott, én is érzem, de most így sikerült:)) Pár napja még nem ez volt bennem, meg indulatosabban, most csak a száraz tények maradtak. Az az igazság, hogy fáradt vagyok, de most van alkalmam írni! :)

Asszem írok még egy bejegyzést...:)

Pá!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr685517818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása