Hi!

Kezdenék apróbb, sulis eseményekkel.

Múltkor voltam Kincsővel, és még pár gyerekkel kreativitás versenyen egy másik suliban; segítettem őket szállítani. Most csütörtökön mennek vissza délután díjátadóra, mert úgy tűnik, hogy nyertek valamit. :) Cserébe péntek délután Ki Mit Tud versenyen van jelenésem, mert nyílt, meg lehet nézni, és Kincső is indul rajta. Furulyázni fog, és hetek óta bőszen gyakorol. Valami zenét kinézett YouTube-on, megkereste a kottáját, kiírta magának, meg ami kell. Önjáró még mindig, úgyhogy majd megtekintem. :) Csütörtök reggel meg mennek a Barba Negrába valami érzékenyítő előadásra. Tavaly Bencéék voltak, jövőre Leviék mennek - mindig az aktuális negyedikeseknek van ez az előadás. Idén rossz hír, hogy fél 8-ra mennek (8-kor kezdődik az előadás), és 7-re a sulinál kell lenni. Ezért anyunál fog aludni, hogy ne kelljen emiatt mindenkinek hajnalban kelni, és ne üljenek a fiúk reggel ügyeletben. Szombaton munkanap van, akkor meg színi előadás főpróba lesz, mert ugye az éppen aktuális színdarabra készülnek. Idén Aliz Csodaországban a téma, úgyhogy ennek megfelelően Kincső már két hete leadta a pályázati anyagait is, mint PowerPoint előadás, meg valami kreatív (suliban készített - én nem láttam) dolog. Illetve készül a jelmeze is, segítséggel. Az egyik anyuka megvarrja neki a farkat, minden más nagyjából megvan hozzá. Oké, még meg kell csinálnom a füleket, meg barna harisnya kell még, de aránylag jól állunk. :) Mormota lesz ugyebár. Levi és Bence kapcsán elég gyér infóim vannak, de az biztos, hogy Levi bevitt egy kalapot, és mást neki nem is kell küldenem. Bencének elég egyszerű lesz, kb fekete, meg fehér ruhadarabok kellenek majd, az meg úgyis van. Idén online lehet majd intézni a foglalást/vásárlást az előadásokra, de majd úgyis szólok mindenkinek - még nekem sincs infóm.

Ennyit a suliról hirtelenjében.

Fogadóóra

Kincső kapcsán nem voltam senkinél, év elején is csak pofavizitre mentem be, de nagyon nem volt mit megbeszélni akkor sem. Levi osztályfőnökéhez se mentem be, de a folyosón összefutottam Ildikóval, és mondta, hogy nincs semmi, ami miatt be kéne mennem, minden rendben van továbbra is. Dehát, eleve csak Bence tanáraihoz akartam menni, egy kis ápdétre, hogy mit látnak, hogy halad a gyermek, mi van vele, milyen dolgom van ezekkel kapcsolatban.

Az osztályfőnöktől abszolút pozitív visszajelzést kaptam. Szépen figyel a gyermek, ha elfárad, akkor izeg-mozog, táncikál, de nem mondhatni, hogy ezzel jelenősen zavarná az órát, vagy ez kritikán aluli magatartásnak minősülne. Ahogy ő látja, szépen elvan, nyugi van, halad a dolgaival, nincs semmi extra, ami miatt elő kéne őt venni. Nyitott a tanárok felé is, odamegy hozzá, megköszöni a segítséget, kedves, úgyhogy nagyon cuki - a tanárnő meg boldog. Az osztályban mindenki nagyon szereti, központi figura, nagyon jól érzi magát. Egyedül a színi előadás próbáin őszül bele a fiúk viselkedésébe Edit, max emiatt kért egy kis beszélgetést vele, hogy moderálja magát. :D Nem csak ő, ez több fiút érintő probléma. :) Hülyéskednek, na. Beszéltem a gyerekkel, hogy elég, ha én őszülök meg tőle/tőlük itthon, a szegény tanárnőt hagyja már ki ebből...

A töritanár szintén elismerően nyilatkozott róla. Az órákon figyel, a dolgozatai nagyon jók (4-es, 5-ös). Ha hibát vét, az is inkább figyelmetlenség. Magatartásával semmi gond, és jóban vannak, összebarátkoztak.

Az angoltanár szintén elégedett vele. Bár, még mindig nagyon gyengén áll angolból a többiekhez képest, abszolút látja rajta a fejlődést. Gyönyörű dolgozatokat ír az év eleji próbálkozásaihoz képest. Órán előre van ültetve, Viktor folyamatosan rajta tartja a szemét, segít, ha elakad, lemarad. És egy dolgozatára sem ad jegyet mindig ráírja, hogy szóban folytatják. Viktor úgy látja, hogy szóban eleve sokkal jobban megy neki, úgyhogy mindig csak azután kap értékelést, hogy minden infót kiszedett a gyerekből, amit csak lehet. (Nem órán felel a többiek előtt, mindig külön; szünetben, vagy délután.) A magatartása kielégítő, vagyis sokat szórakozik, viccelődik, de ebben a tanár is partner - egy ideig. Aztán mindig szól neki, ha már elégnek gondolja a dolgot, aztán folytatják a tanulást. Jól kijönnek egymással szerintem. :) Mint kiderült, van online csoportjuk is a Quizlet-en, amire csináltam most regisztrációt Bence nevében. Ide Viktor mindig feltölt anyagokat gyakorolni, és ezen mindig fent van, hogy miből lesz a dolgozat. Iszonyat nagy segítség, nem is tudtam, hogy van ilyen. Fura módon más tudhatta, mert 14 regisztrált osztálytárs van a csoportban, és ugye bontva tanulják az angolt, úgyhogy lehet, hogy egyedül Bence nem volt benne... De már igen. :)

És akkor jöjjön a maradék két tanári beszámoló, amik már nem olyan pozitívak.

Természetismeretből most szerzett két négyest Bence, de előtte pont két kettest gyűjtött be. Ebből hármasra áll, ami nem nagy gond, de ez bőven lehetne jobb is. A tanárnő is úgy látja, hogy az állatos rész sokkal jobban megy Bencének, érdekli is, ügyes belőle. Viszont az óráin a magatartása nem megfelelő (nem csak neki), sokszor zavarja az órát. Illetve, nem jár a pénteki differenciálásra hatodik órában. Mondjuk hozzáteszem, hogy Bence volt, ment, de a tanárnő mondta neki, hogy valami versenyre készít fel egy diákot őszi szünetig, Bence majd utána menjen. Na, de ő azóta sem ment. A lényeg, hogy Bencét minden pénteken ki tudná kérdezni az adott anyagrészből szóban (azaz egyszerre keveset kéne megtanulnia), és simán tudna szerezni potya ötösöket. Ha megjelenne. Úgyhogy emiatt szóltam is Bencének, hogy ez még mindig szuper lehetőség, esetleg éljen már vele... Amúgy ő is szuper lehetőségnek tartja a potya ötösöket, úgyhogy remélem, hogy el is megy értük. :D

És a matek, ami a kedvenc tantárgya volt év elején... Nos, az most nagyon nem megy neki, most is egy értékelhetetlen dogát írt, jegyet sem kapott rá. Amivel még nem is lenne gond, ha eljárna a differenciálásra, ahol elmagyarázná neki külön a tanár az adott dolgot, meg megíratná vele külön a dogát. De Bence sokszor nem jelenik meg. Hol igen, hol nem, de pl tegnap még tudta is Bence, hogy mennie kéne, küldték is az osztálytársai, de nem ment. Persze itthon az volt az indok, hogy ő mindig megy, csak most nem ment, mert olyan fáradt volt, semmi értelme nem lett volna... Úgyhogy én elmondtam erről az ellenvéleményemet, és következményeket helyeztem kilátásba ("annak következményei lesznek" :D ), ha megtudom, hogy kihagyott egy differenciálást. Bárcsak ennyiből állna megoldani a dolgokat, hogy rápirítok minden fogadóóra után...

De a lényeg, hogy a suliban jól érzi magát, most lelkileg is kiegyensúlyozott, minden segítséget megkap, csak élnie kéne vele, és a jegyei is elég jók. Ez alatt azt értem, hogy hiába van néha hullámvölgyben, hogy ő béna, meg hülye, meg alkalmatlan, én azt látom, hogy a jegyei semmit nem romlottak az előző évhez képest, sőt! Miközben az osztálytársak eredménye sokat romlott, ahogy alsóból felsőbe kerültek. Már nincs olyan, hogy mindig Bencéé a legrosszabb dolgozat. Simán kapnak a többiek egyes-kettest egy dogára, míg Bence négyest. Mert ilyen is van már. Én abszolút haladásnak értékelem, és remélem, hogy ő is, azért ilyen kiegyensúlyozott most. Éééés, már nem áll ellen a tanulásnak. Sőt, magától is tanul. :o Azt mondom neki, hogy tűzzön következő versszakot megtanulni a János Vitézből, és ő megy tanulni. Nem az van, hogy majd velem, meg együtt, meg ő nem tudja. Csak azért jelenik meg, hogy felmondja. :o Hétfő este egyedül tanult angolt. :o Mondtam neki, hogy hagyja már Leventét aludni, mert szegény gyerek elalszik első órákon a padon, de Bence panaszkodott, hogy ő viszont nem tud aludni, unatkozik. Mondtam, hogy oké, olvasgathatsz. Pl az angol szavakat, mert az edzés miatt úgysem volt most időnk tanulni. Ő meg annyit mondott, hogy rendben, és fektetés után angol szavakat tanult egyedül az olvasóláma fényében, minden balhé és könyörgés nélkül. :o Komolyan el sem hiszem. :)

Nyílt nap

Kedden Kincső nem ment iskolába, mert a Kempelen nyílt napján jártunk. A gyerekeket két tanár körbevezette a suliban, míg az igazgató tájékoztatta a szülőket pár fontos dologról, meg a nyílt nap menetéről. Volt amúgy ismerős is: jött Kincső egyik osztálytársa, aki szintén jelentkezni fog a suliba, illetve ott volt egy 4.b-s fiú is a suliból, meg egy srác az előkészítőről, akit felismert Kincső. Idén úgy ment a nyílt nap, hogy minden gyerek húzott egy cetlit, amin rajta volt, hogy milyen órákat tekinthet meg a szüleivel. Mondta az igazgató, hogy amikor szabadon választott volt az óra megtekintése, akkor az 5. évfolyam matekóráján nem lehetett elférni, míg a többi terem üres volt. Amikor előre kellett jelentkezni a megtekinthető órákra, akkor vér folyt az elsőbbségekért. Úgyhogy idén ezt próbálják ki, és ez szerintem működött is. :) Így kerültünk a nyolcadikosok matek órájára, meg utána egy dráma órára. Az igazából rajz és dráma, de most épp dráma volt. :D A matektanár nem nyerte el a tetszésemet. Én úgy gondolnám, ha egy tanár tudja, hogy nyílt órát tart, akkor odamegy a szülőkhöz, köszönti őket, elmondja a menetrendet, megmutatja, hova lehet ülni, és mikor, stb. Ehelyett ott dekkoltunk az ajtó előtt, az meg ott bent rendezkedett, kikérdezett vmi lányt, táblát törölt, az ajtó felé sem nézett. Amikor már be is csengettek, akkor kérdezte meg egy szülő, hogy amúgy mikor mehetünk be. A válasz: üljenek oda hátra... Utána kiosztott feladatlapokat a gyerekeknek, azt oldották meg. Mi nem kaptunk semmit. Azt sem tudtuk mit csinálnak, csak néztünk ki a fejünkből. Nem is értettem. Így készülni nyílt napra?? Kincső már elaludt a padon kb, úgy unta. Én is. Mint régen a suliban, folyamatosan az órát néztem a falon, hogy hány perc van még kicsengetésig. :D  Amúgy normálisan tanított, folyamatosan foglalkoztatta a gyerekeket, mindig mást kérdezett, stb. Ezzel nem volt gond. Bontott csoportban dolgoznak, 14 gyerek volt az órán. Ez is tök jó.

A drámaóra is félig-meddig volt csak élvezetes. Egyrészt tök jó, hogy van ilyen óra. Egy matek és egy fizika közt kész felüdülés lehet. :) Szerepjáték, történet, megoldások, közös munka... nekem hasznosnak tűnt, és megvolt az a mögöttes tartalom, amiről az egész szólna. Itt, ami nagyon nem tetszett, az két botrányos fiú volt. Olyan magatartással, ami elfogadhatatlan szerintem még egy kisegítő iskolában is. Nem tudom, hogy ezek milyen kis zsenik, hogy bekerülhettek ide, de én már rég kipenderítettem volna őket. Ha minden órán így viselkednek, az iszonyat zavaró lehet az osztály többi tagja részére, akik nem azért jöttek ebbe a suliba, hogy ezt élvezhessék egész nap, egész évben, 8 éven keresztül. Láttam más apuka fején is az undort, hogy ilyen közelébe be nem engedi a lányát, inkább jelentkeznek máshová, ha itt ilyenek vannak. És Kincső amúgy végigunta ezt az órát is. :D Nyilván, ha ő is részese lenne a munkának, nem unatkozna, csak kívülről nézni nem izgalmas.

Ennek ellenére azt mondta, hogy neki tetszett a suli, és szívesen jönne ide. Persze az előkészítős matekkal még mindig hadilábon áll, de majd kiderül. Azt hiszem a legjobban teljesítő 150 diákot hívják be, de sajnos a legjobb 150 is minimum 80%-ra megírja a felvételit. :) És a vitt pontok sem lesznek maximálisak, szerintem most félévkor négyes lesz matekból. Talán köriből is, de remélem abból még fel tudja húzni magát. Elmegy, megpróbálja, aztán lesz, ami lesz. Más helyet nem próbálunk, nem tudom vinni reggel más helyre. Ha nem jön össze, majd keresünk 6 osztályos gimit, mert az a B terve. :) De még van 2,5 hónapja készülni, ami alatt megtanulhat pár olyan típusfeladatot, ami még nagyon nem megy. De mi drukkolunk neki ehhez a megmérettetéshez is majd. :)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr914399952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása