Medellin 2018.10.09. 10:50

Fogszabályzás

Hi!

Kincsőnek eléggé előre állnak a fogai (szerintem tőlem örökölte), emiatt már egy ideje rendelkezik éjszakai fogszabályzóval. Amit persze nem hordott nagyon, mert rettenetesen bántotta a száját, ínyét, és egy éjszakás használatot egy hétig pihent ki. Mindenesetre nyilvánvaló volt, hogy kap majd állandót, addig meg van az éjszakai.

Saját tapasztalatomból, meg a rendelkezésemre álló információk alapján annyit tudtam neki mondani, hogy meg kell várnia a teljes fogváltást, és utána kaphat állandót. Mert ez rendszeres téma volt otthon mindig, hogy ő állandó fogszabályzót szeretne. De ugye az nem úgy van, hogy én mondok valamit, és ő azt elfogadja. :) Ha neki kell valami... Szóval, kb 2 hete lelkesen közölte velem egy szombati előkészítő után, hogy képzeljem el, hogy a padtársának (nyilvánvalóan vele egyidős lányról beszélünk) van már állandó fogszabályzója, ami csak az első metszőfogaira van ragasztva. Neki is olyan kell.

Mivel épp fájt az egyik foga, meg közben kiderült, hogy a fogorvosunk egy hozzánk közeli fogászaton is elkezdett praktizálni, ezért írtam is Szilvinek, hogy kérnék időpontot Kincső fogának átnézésére, meg fogszabályzási tanácsadásra. Volt is időpontja, úgyhogy úgy nézett ki a dolog, hogy Kincső szólt szombaton, kedden már mentünk fogorvoshoz, és egy hétre rá már fent volt a fogszabályzója. :) Na, de ennyire ne rohanjunk előre.

Szilvi igazából az én fogorvosom, és egyben volt osztálytársam, de hivatalosan ő gyerekfogorvos is. De gyereket hozzá sosem vittem, hogy a XII. kerület tetején, a világ másik végén lévő gyerekfogászaton dolgozott, a felnőtt rendelésre a XI. kerületbe meg én jártam (az nem magán). Oda már egyszer azért elvittem Kincsőt, úgyhogy ismerte Szilvit. Aki a világ legaranyosabb fogorvosa amúgy. :) Szóval, kedden suli után hazaszaladtunk, Bencét levittem neurofeedback-re, a kezébe nyomtam egy buszjegyet, hogy szépen menjen haza, ha végzett, én meg szaladtam vissza Kincsővel Rózsakertbe. Nagyon szép az új hely, innentől tuti ide fogok járni a gyerekekkel. Kincső fájó fogát kitisztította, aztán a fogszabályzós érdeklődésünkre azt mondta, hogy van egy szuper fogszabályzási szakemberük, ezt inkább vele konzultáljam meg, és adott is hozzá egy időpontot másnapra, amitől Kincső nagyon boldog volt. Szerdán szépen elmentünk edzésre, hazadobtam a fiúkat, aztán szaladtam vissza Kincsővel 7-re a konzultációra. Balázs is egy szuper fogdoki, nagyon szimpatikus, ért a gyerekek nyelvén, és valószínűleg nagyon jó szakember is. (Nincs viszonyítási alapom. :D ) Megnézte Kincső fogait, utána mindent elmondott, hogy milyen fogszabályzási lehetőségek vannak, ezek közül Kincsőnek mire van szüksége, és ezen belül is milyen típusok közül választhat. Ő a sima fémet javasolta (hozzáteszem az a legolcsóbb megoldás is egyben), és mindent elmagyarázott, hogy nézne ki a dolog, mennyi ideig lenne fent, mennyi időnként kell kontrollra járni, stb. Ahogy halad a fogváltás, úgy ragasztják majd be a sorba mindig az új fogakat. Mire lezajlik a teljes fogváltás, lényegében készen is lesz a szabályos fogsor. Utána még egy (talán) szilikon sínt kell hordania, mert amíg nőnek a gyerekek, az állkapcsuk is nő, fejlődik, ne legyen elmozdulás. Úgyhogy szépen felnőtt korig át van ez gondolva, hogy a gyerekkori szabályzás tartós legyen. Kaptam egy névjegyet, és ígértem egy visszahívást. Hát, azt csak úgy a rend kedvéért, mert másnap már hívtam is vissza, hogy akkor időpontot kérnénk, és alsó és felső sínt is szeretnénk. :) Ugye felülre mindenképp kell, de alul is mondta, hogy kicsit "csokorban" vannak Kincső alsó metszőfogai. Nem állnak ki, meg kócosan, meg rondán, de a növekedési irányon látszik, hogy a metszőfogak gyökerei egymás felé állnak (mintha csokorba lennének fogva íny alatt), tehát az újonnan növő fogaknak sok helyük lesz elterpeszkedni az íny alatt, kitölteni a rendelkezésre álló helyett, tehát nem kizárt, hogy emiatt az új fogak esetleg ferdén nőnek. Szabályzással szépen ki lehet egyenesíteni a metszőfogakat, hogy szépen párhuzamosan álljanak egymás mellett (a gyökerek - is). De azt is mondta, hogy igazából olyan szinten nincs jelentősége, hogy az alsó fogsor nem látszódik. De, mivel nekem is csak felül volt anno, és alul nem, ezért tapasztalatból mondom, hogy utólag örültem volna, ha egyidejűleg alul is van. Minimális korrigálás kellett volna, és tökéletes fogsorom lenne most. :D Nem mintha lenne jelentősége, az is tény... (De rettenetesen szimpatikus ez a hozzáállás, hogy nem rábeszélni akar mindenre, hanem ő javasolja az olcsóbbat, és nem próbál rábeszélni, hogy mindenhová kell szabályzás.)

Tehát, kapunk időpontot következő hétre (szerda és péntek esténként dolgozik csak itt), és javasolta, hogy két ütemben tegyük fel a két sínt, hogy Kincsőnek legyen ideje megszokni. Egyik héten felülre, másik héten alulra. De természetesen felteszi mindkettőt egyszerre is, ha ez az igény. Na, az igény az természetesen ez volt, Kincső alig várta, hogy szerda legyen. :D Hogy pontos legyek, aznap edzésről már úgy hoztam el őket, hogy Kincső már szinte remegett az izgalomtól, hogy már csak hazadobjuk a fiúkat, és már kapja is a fogszabályzóját. :D Kéket, természetesen. Ilyen gumigyűrűk fogják a fémet, amit minden kontrollnál cserélnek, és mindenféle színben van. Tehát, akár havonta más színben pompázhat a fogsora. :) Türkizkékkel kezdett. Balázs mellett egy fiatal asszisztens is várt minket, és kb egy órát voltunk ott. Ebből a munka 40 perc lehetett, meg ugye az előkészületek, meg utána a tanácsadás (fogmosás, evés stb). Most nagyon kis bébi lett, mert a következő kb 2 évben kis kockákra szeletelve kapja tőlem az almát uzsidobozba. :D Kincső az majd elalélt gyönyörűségében, amikor meglátta a kész művet a szájában. Kb sikoltozott és ugrált örömében. :D (Sosem hittem volna, hogy egy fogszabályzó ekkora boldogságot tud okozni valakinek, de szerintem ez ma már menő. Régen ciki volt.) Hazafelé mindenkit azonnal fel kellett hívnunk, hogy beszámoljunk az eseményekről. Apjának megköszönni az egyik sínt, amit tőle kapott, meg a nagyszülőket értesíteni; kivéve a tesókat. Őket, személyesen akarta meglepni. :)

Most úgy néz a ki a helyzet, hogy lassan túléljük az első hetet. Mondta a doki, hogy az első hét arról fog szólni, hogy megszokja. Kapott rá viaszt, amit mindig rá tud ragasztani az adott bracket-ra, ha az bántja a száját. Hát, bánja is, tele van sebbel a szája helyenként, Kincső hétvégén is 5 percenként hívogatott Líviától, hogy csináljak valamit, hívjam fel a dokit, rosszul tette fel, stb :D Én eddig mindig megnyugtattam, hogy ez normális, erről volt szó, próbáljon túlesni ezen a héten. Meg nem tudta feltenni a viaszt, én meg ugye nem voltam ott vele. (Elfelejtette, hogy fel kell melegíteni előtte, hogy puha legyen...) Most kedd van, holnap lesz egy hete fent a fogszabályzó. Amikor ma reggel kérdeztem tőle, hogy van a szája, azt mondta, hogy jól. Úgyhogy túl vagyunk a nehezén, innentől már jöhetnek a megszokott, fogszabályzós hétköznapok. Évekig. :) Havonta járunk majd vissza állításra, gumicserére. Most 6 hétig csak a metszőfogain van fent, hogy szokja, és november közepén húzzák ki a drótot a leghátsó fogakig (oda is felragasztották már a bracket-okat (nem tudom, mi a magyar neve, ha van neki. A fém izé, ami rá van ragasztva a fogára.)

Úgyhogy túlestünk az első fogszabályzáson, aztán Levente lesz majd a soros, neki is kell majd. :)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr5914290721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása