Hi!

Ma voltunk a második foglalkozáson. Bence lelkesen várta, most nem félt semmitől. Pedig most mindenki abba a csoportba ment, ahová járni fog, tehát nem Petivel volt párban. Peti a matekos osztályba fog járni. És, bár vittünk színes ceruzát a foglalkozásra, kiderült, hogy most néptánc (is) lesz. Az iskolának külön terme van erre az udvaron, azaz van egy kis épület, amit direkt erre a célra alakítottak át. Úgyhogy 20 perc néptánccal kezdtek, amit 40 perc foglalkozás követett. Amin biztos, hogy készítettek álarcot, a többi eseményről nincs infóm.

Mi meg addig megnéztünk egy prezentációt az iskolai életről. A másik igazgatóhelyettes mutatta be egy tanév eseményeit fotók segítségével. Ez az igazgatóhelyettes amúgy földrajzot, németet, és talán történelmet tanít a felsősöknek. Kedves, szimpatikus nő volt.

A prezentáció csodálatos volt. Ha tényleg így néz ki az iskolai élet, ha tényleg ilyen élmények, és programok várnak a gyerekre ebben az iskolában, akkor már most összeteszem a két kezem, hogy kifogtam a legjobb sulit. :) Rengeteg tanulmányi kirándulás van például. Állatkert-látogatástól kezdve Budapest városnézésig minden, évfolyamtól függően. Kirándulás a Sas-hegyen, stb. Mennek Ausztriába nyelvi kirándulásra, nyári táboruk van Káptalanfüreden. Az iskolai ünnepségekre nagyon készülnek, mindent két kézzel csinálnak rá, ahogy láttam, és fontos a hagyományőrzés. Külsős előadók jönnek, nagy hangsúlyt helyeznek a környezetvédelemre, madáretetésre. (Elég hülye dolgokat szedek most ki a sok rám zúdított infóból, de ezek maradtak meg. :D ) Tehát, olyan igazi gyerekeknek való iskola. Nem csak a száraz magolás van, hanem rengeteg érdekes foglalkozás. Kísérletek kémiaórán, fejlesztő foglalkozások a könyvtárban. Zeneoktatás, mert náluk van a Weiner Leó zeneiskola kihelyezett tagozata. Néztem a faliújságot, hogy első osztálytól kezdve van szolfézsoktatás, heti kétszer. (1/4 4-től 4-ig). 

A lényeg, hogy amit láttam a bemutatóban, az teljesen lenyűgözött, én fele ennyit nem kaptam anno az én iskolámban, pedig sosem panaszkodtam rá, sosem éreztem úgy, hogy rossz lenne. :D De nyilván összehasonlítási alapom se volt. Nyelvoktatás az első osztály második félévében kezdődik játékos formában. Versek, mondókák, énekek, mozgás, stb. Írás és olvasás Meixner-módszerrel.

Amúgy leadtam a jelentkezési lapot is, és beszéltem az igazgatóhelyettessel. Mondtam neki, hogy én bizony több iskolába is terveztem Bencét beíratni, ha ide nem vennék fel, akkor legyen "b" opció, ami nem az, ahová eredetileg tartozik. De azt mondta, hogy vegyem úgy, hogy Bence már most fel van véve, mert az "a" osztályba nem szoktak sokan jelentkezni, mindenki az emelt matekosba akar menni. :)) Úgyhogy én már úgy veszem, hogy tényleg azért járunk előkészítőre, mert ide fog járni, az "a"-ba, és lényegében fel van véve, miután a jelentkezési lapot is leadtam. :) Nem azt mondom, hogy hátradőlök, de egyelőre úgy tűnik, hogy nincs sok macera az iskolaválasztással és beiratkozással.

Aztán, vége lett a szülők kiokosításának, és vártuk a gyerekeket fél 6-kor az aulában (ha lehet annak nevezni a bejáratot). Nem tudom, mivel voltak annyira elfoglalva, de elég sokat késtek. Amikor Bence osztálya jött le végre, akkor annyit láttam, hogy jön le kb 6 kislány + az én fiam a tanárnő kezét szorongatva, és vígan cseverészve vele. :D A tanárnő szája a füléig ért, és igen vígan voltak. :) Mikor leértek, és lecsaptam a fiamra, akkor egyből megkérdezte, hogy ez a vagány kis srác hozzám tartozik-e, és szeretné tudatni velem, hogy a fiam már most becsajozott. (Ha nem is így fogalmazott.) Nagyon boldogan búcsúztak el egymástól amúgy, úgyhogy velem is madarat lehetne fogatni. :) Bencének nagyon tetszik a leendő tanárnéni, és ahogy látom, Juli néninek is tetszik az én fiam, és mindenki örül. :) Szóval, Bence becsajozott. Egyből oda is ugrott kis kiszemeltjéhez, és nekilátott durván udvarolni. Konkrétan azzal ijesztgette a megszeppent kislányt, hogy puszit ad neki. :) Nagyon majomkodott, rá is kellett szólnom sokszor, hogy moderálja magát, de kitört belőle az idétlen. :)) A kislány szülei úgy odáig voltak a büszkeségtől, hogy egy szem lányuk már "elkelt", hogy az apuka egyből felszólította Bencét, hogy csapjon a tenyerébe, és mától szólítsa apukának. :D Ráadásul, mikor a kocsinál a kulcsot kerestem a táskámban, akkor megjelent a kislány a kerítés túloldalán Bence nevét kiáltozva, úgyhogy felszólítottam fiamat, hogy legyen már szíves megérdeklődni szíve választottjának a nevét. Ha jól értettem, Dombi Dóra a kislány. :) Amúgy nagyon kevesen vannak még abban az osztályban, és csak 3-4 fiú, a többi lány egyelőre. Mondjuk még bőven van ideje mindenkinek beiratkozni, főleg a körzetiseknek, úgyhogy ennél biztos többen lesznek. :) De kis létszámú osztály lesz valószínűleg, ami az oktatásuk szempontjából is nagyon-nagyon ideális. Igazából az egyházi osztály annyira egyházi, hogy a kötelező heti egy hittan (vagy etika) helyett két hittan van egy héten. Hűha. A reggelt imával kezdik, meg az ebédet is, de, ha jól értettem, igazából semmi nem kötelező. Bár, ezt lehet, hogy én értettem félre. De ennyi az egyházi rész, és ennyit asszem ki fog bírni az egyházi ovi után. :D (És remélem, hogy 14 évesen is ki fogja bírni, vagy erre értették a "nem kötelező" részt, ismerve a kamaszokat.)

Szóval, minden a legjobb úton halad, és minden nagyon remeknek tűnik, és remélem, hogy így is marad! :)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr625811528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása