Medellin 2008.08.06. 21:00

Játszótér

Hi!

Reggel 1/4 9-kor már át is értem Líviáékhoz, de Bence még aludt. 1/2 9 körül Lívia előhozta, hogy nem is alszik a baba, csak csendben ült az ágyában:) Így fogalmam sincs, hogy mikor kelt..:)

Itthon még takarítottunk egy kicsit, utána lementünk a játszótérre. Egyre kevésbé lehet tőle porszívózni. Úgy tetszik neki, hogy ott lóg a csövön megállás nélkül, és ő akarja tolni-húzni. Amit persze nem tud, nekem kell mindenképp (pedig szívesen feküdnék a hátamon, míg ő kiporszívózza a szobát:)). Cserébe hisztizik, mert eltolom előle, meg biztos rángatom, de valahogy akkor is ki kell porszívóznom. Ha lóg a csövön, ha nem...:) De azért édi:)

Volt ma délelőtt a játszótéren egy kisfiú, aki két éves, és még egy szót sem mond. Semmit. Mondta a nagyija, hogy mindent megért (néha már úgy tűnhet, mintha nem is lennének mamák rajtam kívül, csak nagyik - pedig vannak azért), de nem beszél semmit. Még annyit sem, hogy "nem". Ilyenkor csak bólogat. Úgyhogy ilyen is van:) Van, amelyik 21 hónaposan már kerek mondatokban beszél, kb. mindent, és van, aki 24 hónaposan még meg sem szólal. Bár nyilván egyből rendesen fog beszélni, amikor megszólal, nem akkor kezd el szavakat tanulni:)

Délre feljöttünk ebédelni, de utána nem akart lefeküdni aludni. 1-kor nagyon nem akart még aludni, úgyhogy fél 2-ig kapott haladékot, de végül 1/4 3-ig nyűglődött az ágyban, mire elaludt. Azért mostanában nem volt ilyen. Pedig nem aludt annyival tovább reggel... Fél 4-kor bentem hozzá, hogy felverjem, mondván, több, mint egy órát aludt, és nem fog nekem este elaludni, ha nem kelt fel. De csak hisztizni látott neki, meg cumit keresni, meg átfordulni a másik oldalára, úgyhogy megesett rajta a szívem, aludhatott tovább:) 4 után 10 perccel mentem be megint felkelteni, akkor már vagy 2 óréja aludt.. Nem szívesen, de akkor már végre feltápászkodott:))

Uzsi, majd megint játszótér. Ma rekord koszt szedtünk magunkra. A homokozóban állt egy konkrét tócsa, kb. 50 liter vizet hordhattak oda a gyerekek. Épp azzal voltak elfoglalva, amikor leértünk, hogy betemessék. Azaz fél órán belül egy jó nagy kiterjedésű vizes homok virított a homokozóban. Nos, Bence ennek a közepébe ült bele, és boldogan markolászta és szórt a a homokot. Néha nagy vidáman végighasalt benne, mert ugye azt szereti csinálni az elmúlt napokban. Konkrétan úgy nézett ki a gyerek, hogy sárkesztyű és sárcsizma volt rajta (szandállal együtt), a gatyája elől-hátul saras volt - lényegében átázott a vizes homoktól + bele is volt ragadva minden. A feje is homokos volt, az eredetileg fehér body-ját, amiben lehasalgatott, azt pedig meg sem próbálom leírni. Ezek után jött hozzá, hogy vegyem fel...:) Mondtam neki, hogy kizárt dolog, nézzen már magára. De ő csak állt előttem, nyújtotta a kezét fel, arca, mint a napraforgó (az én fejem volt a nap), és közben hangokat adott ki:) Hát, ilyenkor az van, hogy felveszem:) Mi történhet? Max. csupa homok leszek:) Azaz lettem:) De az megszárad, le lehet porolni, rólam is, ruháról is. Én ismerem a kádat, és a mosógépet is, úgyhogy túléljük:) Bár gondolom ilyenkor a többi anyuka csont hülyének néz, mert ő még akkor is rászólnak a gyerekre, ha kút miatt keletkezett pocsolyát nem kerülik ki, hanem véletlenül belelépnek (és vizes lesz a cipőjük talpa...) Bár, remélem azt is gondolják, hogy de jó nekem, hogy én ilyen laza vagyok, ők ezt sosem tudnák megtenni:)

És ma már egyre többet csinálta azt is, hogy odajött hozzám a játszótéren, megfogta a kezem, és vitt valahová. Néha azért, hogy nézzünk meg valamit, néha meg csak úgy. Ezt nagyon élvezem, hogy szüksége van rám, és együtt megyünk valahová:) Én nem foghatom meg a kezét, hogy kísérjem valamerre, ahhoz túl önálló:) De tök jó, hogy ennek ellenére ő kezdeményez, ha úgy érzi! Ezen kívül napról napra okosabb!! De nagyon! Pl. talál/lát valamit. Egy cumisüveget a padon, egy cumit egy babakocsiban, egy gökorit a földön, bármit. Ezek persze mind nagyon-nagyon csábító dolgok. Én viszont mondom neki, hogy azt NEM szabad, mert az NEM a Bencéé, és érti! Néz rám, és áll a valami előtt, de nem nyúl hozzá, majd szépen elmegy onnan. De ez is csak rövid ideje van így, hogy tényleg látványosan megérti, amit kérek tőle. Valószínűleg a "nem" szó a mondatban a siker kulcsa amúgy:) Persze ért mást is, pl. labda, cumi, stb. szavakat. A játszótéren ott hever a földön valahol a labdája, én meg megkérdezem, hogy hol a labda, és körülnéz. Nem feltétlenül megy oda a labdáért, ha épp nem kell neki, de látom, hogy a szemével felfedezi, azaz tudja, hogy az az ő labdája, tudja, hogy mit kell keresni, felismeri, aztán max. megy tovább a dolgára. Ilyenkor mindig úgy örülök:)

Meg mókás, a "kérem szépen" dolog is. Érti azt is, bár nem mindig fogad szót. Nem azért, mert ellenkezni akar, vagy azért, mert nem érti, hanem azért, mert ő eldönti, hogy azt a valamit épp nekem akarja-e adni, vagy inkább kell még neki:) Még érdekesebb, ha két valami van nála! Pl. ha van a kezében egy labda, meg egy földről felszedett rothadó gyümölcs, akkor tuti a labdát adja oda, mert neki inkább két kézzel kell megvizsgálni és szétnyomi a gyümit:) Ő odaadja, de azt, ami inkább nem kell neki épp:) Sokszor épp azt adja oda, ami maradhatna nála, és azt tartja meg, amit épp el akartam kérni:))

A játszótéren végül csak egy órát voltunk lent, mert Bence nyűgös volt, inkább rajtam akart lógni. Itthon végül 1/4 9-kor fektettem le, és kaja után egy hangja sem volt, valószínűleg elaludt. Meg is voltam döbbenve, biztos voltam benne, hogy a majdnem 1/4 5-ös kelés miatt 9 előtt nem fog elaludni...:)

Pá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bencekincsolevente.blog.hu/api/trackback/id/tr755518343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása